۲۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۸۱۰۷۵
استاد حوزه علمیه مشهد:

دوره آموزشی بلاغ‌‌ در پویایی ‌پژوهشی طلاب مؤثر است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مشهد گفت: برگزاری دوره آموزشی بلاغ پویایی بسیار خوبی را در حوزه پژوهش محوری ایجاد کرد.
پژوهشمهدی شیرزادی، استاد حوزه علمیه مشهد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با بیان این‌که از سال‌ها پیش جایگاه پرداختن به مهارت‌های پژوهشی در لایه های علمی حوزه مشاهده می شد، افزود: به برکت حرکت اخیر، نمایندگی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی توانست با برگزاری دوره آموزشی بلاغ در حوزه پژوهش محوری بین طلاب پویایی به وجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: دوره بلاغ، دوره خوبی است تا طلاب بتوانند با الفبای مهارت‌های پژوهشی و روش تحقیق آشنا شوند.

وی کلاس های برگزارشده در دوره آموزشی بلاغ را، مهارت‌های یادگیری، تندخوانی، مطالعه، تمرکز در یادگیری، منشأ حواس پرتی و روش مقابله با منشأ دانست.

شیرزادی همچنین، شناخت حافظه، توانمندی حافظه، تکنیک های مرور و تندخوانی و پرداختن به کارگاه های سیار سازی ذهن را از دیگر مبحث مطرح شده در دوره آموزشی بلاغ عنوان کرد.

وی در خصوص کارگاه های سیارسازی ذهن افزود: در این بخش ابتدایی، طلاب با ورود به باب کلاس های نویسندگی اعم از تولید مطالب، بازی با کلمات، تولید داستان و نثر نویسی آشنا می‌شوند.

استاد حوزه علمیه مشهد، با اشاره به این‌که بر گزاری دوره بلاغ توانسته روح جدیدی را به حوزه ببخشد، افزود: اگر این دوره‌ها استمرار داشته باشد و به صورت اردوهایی سه تا شش ماهه برگزار شود ما می‌توانیم انرژی پژوهشی طلاب را تقویت کنیم‌ که این کار زمینه موفقیت طلاب در حوزه پژوهش محوری را فراهم می کند.

وی با اشاره به این‌که تمامی مدارس علمیه استان باید از ایستگاه پژوهش‌محوری برخوردار باشند، افزود: راه‌اندازی ایستگاه پژوهش‌محوری در مدارس علمیه می تواند ارجاعات و ایده های طلاب را پی‌گیری کند، که این در مدارس علمیه استان به عنوان یک نیاز برای طلاب مشاهده می‌شود.

شیرزادی همچنین، تعداد کلاس های برگزارشده در حوزه پژوهش محوری را چهل نشست عنوان کرد./966/پ202/س



ارسال نظرات