۲۴ تير ۱۳۸۹ - ۰۵:۱۶
کد خبر: ۸۰۸۶۸
حجت‌الاسلام پناهیان:

محبت حسین بن علی بزرگ‌ترین معجزه الهی است

خبرگزاری رسا ـ یکی از اساتید حوزه و دانشگاه گفت: معجزه محبت امام حسین‌‌(ع) که قلب انسان‌ها را می‌شکافد، از تمام معجزات پیامبران الهی بزرگ‌تر است.
حجت الاسلام عليرضا پناهيان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان از اساتید حوزه و دانشگاه در مراسم جشن میلاد حضرت اباعبدالله الحسین‌(ع) که شب گذشته 23 تیرماه در جوار کارگاه ساخت ضریح مطهر سیدالشهداء در مدرسه معصومیه قم برگزار شد با اشاره به علل محبوبیت امام حسین‌(ع) در جوامع مختلف، اظهار داشت: علاقه به امام حسین‌(ع) به سبب مظلومیت ایشان نیست.

وی به داستان‌های متفاوتی از سر بریدن، اسارت بردن خانواده و مظلومیت انبیا و اوصیای الهی اشاره کرد و گفت: هرگز علاقه به اباعبدالله‌(ع) با علاقه به اوصیای الهی یکسان نیست و همان‌طور که ماهی در آب، خارج از آب را تصور نمی‌کند، محبت امام حسین‌(ع) را نمی‌توان درک کرد.

حجت‌الاسلام پناهیان با طرح این سؤال که آیا برای عزیزان خود، آن‌گونه سوگواری می‌کنیم که برای امام حسین‌‌(ع) می‌سوزیم، اظهار داشت: تمام کسانی که با فاصله 1400 ساله، داستان امام حسین‌‌(ع) را می‌شنوند می‌سوزند و این منشأ محبت از علاقه‌مندی به اباعبدالله‌‌(ع) است.

وی با بیان این‌که هرچه علم و آگاهی به مصائب اهل بیت‌(ع) بیشتر شود، علاقه هم بیشتر خواهد شد، خاطرنشان کرد: اگر با دقت بنگریم، خواهیم دید که علاقه و عشق به امام حسین‌‌(ع) منشأ دیگری دارد.

این کارشناس مسائل دینی، محبت اباعبدالله‌‌(ع) را یک امر الهی توصیف کرد و گفت: حضرت سیدالشهدا‌‌(ع) محبوب‌ترین افراد نزد خداوند و محبتش در صدر محبوب‌ترین افراد عالم است. خداوند متعال در هر دلی که ذره‌ای استعداد پاکی و نور ببیند، محبت آن حضرت را قرار می‌دهد.

وی با بیان این‌که با دیدن یکی از معجزات الهی قلب انسان مطمئن و ایمان انسان تقویت می‌شود به برخی از معجزه‌های خداوند که به دست اولیاء الهی انجام می‌گیرد اشاره کرد و گفت: معجزه محبت امام حسین‌‌(ع) که قلب انسان‌ها را می‌شکافد، از تمام معجزات پیامبران الهی بزرگ‌تر است.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان این‌که خداوند متعال محبت امام حسین‌‌(ع) را به همه انسان‌ها داده است و این محبت پس از 1400 سال و با اندک شناختی از فضایل آن حضرت، همچنان تداوم دارد، تصریح کرد: پیامبر اکرم‌‌(ص) فرمودند «از حسین من حرارت و آتشی در قلب مؤمنان است که هیچ‌وقت سرد نمی‌شود». /920/پ202/ع

ارسال نظرات