۲۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۸۰۷۹۵
عضو خبرگان رهبری:

خبرگان رهبری نقش حیاتی در شرایط ویژه کشور دارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: خبرگان رهبری از بروز هرگونه اختلاف در کشور خود‌داری می‌کنند؛ از این رو امنیت و پرهیز از اختلاف بزرگ‌ترین نیاز هر جامعه‌ای در شرایط بحرانی است.
حجت الاسلام و امسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري
حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که گشایش نخستین مجلس خبرگان رهبری در سال 1362با مخالفت‌ها و موافقت‌های بسیاری همراه بود، اظهار داشت: درایت و تدبیر رهبر کبیر انقلاب در فراهم کردن نخستین مقدمات تأسیس این مجلس مهم سبب شد، تا بسیاری از شایعات و جنگ‌های روانی در مورد رهبریت نظام از بین برود.

وی افزود: از سوی دیگر و با توجه به نقش تعیین کننده این مجلس در مقاطع حساسی چون 14 خرداد، 1368دشمنان قسم خورده داخلی و خارجی نظام در جهت بی اعتبار ساختن این مجلس مهم دست به اقدامات فراوانی زدند که ناامید کردن مردم از شرکت در انتخابات مجلس خبرگان از جمله این برنامه ها بود.

امام جمعه مراغه به ترکیب مجلس خبرگان رهبری در اولین دوره اشاره کرد و افزود: فضای عرفانی و روحانی حاکم بر این مجلس که خوشبختانه در مجالس بعدی نیز تکرار شد، نشان داد که فقیهانی عارف مسلک در این مجلس حضور یافته اند.

وی با بیان اینکه نقش خبرگان رهبری از سوی رسانه ها و برخی افراد جدی گرفته نمی شود، گفت: متاسفانه عده ای با کوته فکری جایگاه این مجلس را نادیده می گیرند و با این طرز تفکر، سبب کاهش تمایل مردم به شرکت در انتخابات می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی تاکید کرد: این در حالی است که خبرگان رهبری حیاتی ترین نقش را در شرایط ویژه کشور ایفا می کنند و فقاهت و هوشیاری و آشنایی به جریان روز کشور و جهان در میان اعضای این مجلس سبب شد تا کشور اسلامی ایران پس از رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب حتی یک روز بدون رهبر و ولی امر نماند.

وی تصریح کرد: در حقیقت خبرگان رهبری گوهرانی ارزشمند هستند که در حساس ترین شرایط اسلامیت و استقلال، کشور را حفظ می کنند و از بروز هرگونه اختلاف خودداری می‌کنند که این نعمت، بزرگ‌ترین نیاز هر جامعه‌ای در شرایط بحرانی است./935/ت302/س
ارسال نظرات