۱۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۸۰۲۷۷
مسؤول سامانه پیام کوتاه دفتر آیت ‌الله مکارم شیرازی:

سؤالات شرعی مقلدان آیت‌الله مکارم شیرازی بیش از 210 درصد رشد داشته است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سامانه پیام کوتاه دفتر حضرت آیت ‌الله مکارم شیرازی از رشد بیش از 210 درصدی سؤالات شرعی مقلدان این مرجع تقلید در سال جاری خبر داد.
پيام كوتاه
حجت‌الاسلام وحید علیان ‌نژاد، مسؤول سامانه پیام کوتاه دفتر حضرت آیت ‌الله مکارم شیرازی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به این که در سال جاری در هر ماه حدود چهل هزار سوال پاسخ داده شده است، از رشد بیش از 210 درصدی سؤالات شرعی مقلدان این مرجع تقلید در سال جاری خبر داد.

وی افزود: این سامانه حتّی در ایّام تعطیل نیز پاسخگوی سؤالات مقلدان این مرجع تقلید است و با توجه به حجم سؤالات و تخصصی بودن فعالیت سامانه، نمی خواهیم کیفیت را فدای سرعت کنیم و طبق وعده خود در کمتر از 24 ساعت پاسخ سؤالات را ارسال می‌کنیم.

مسؤول سامانه پیام کوتاه (10000100) دفتر حضرت آیت ‌الله مکارم شیرازی اظهار داشت: گاهی به دلیل مشکلات مخابراتی و عدم دریافت سوالات، پاسخ در مدت مشخص شده به دست مقلدان نمی رسد که لازم است در این موارد سوال خود را مجددا ارسال کنند.

وی خاطر نشان کرد: مقلدان این مرجع تقلید در ایران، می‌توانند سوالات شرعی خود را از طریق پیام کوتاه به شماره «10000100» (از سراسر کشور بدون نیاز به پیش شماره) و مقلدین خارج از کشور که با زبان فارسی آشنائی ندارند سؤالات خود را به زبان‌های عربی، انگلیسی و اردو به شماره «9373006220» با پیش شماره «0098» ارسال نمایند.

حجت‌الاسلام علیان نژاد یادآور شد: از دیگر خدمات این سامانه، ارسال آخرین نظرات فقهی و تغییرات رساله حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی برای اعضاء سامانه است که علاقه مندان برای استفاده از این بخش از خدمات، می‌توانند عدد «10000100» را به این سامانه ارسال کنند.

وی تصریح کرد: از هموطنان عزیز می‌خواهیم در صورت امکان، سوالات خود را با حروف فارسی ارسال کنند و مطرح کردن سوالاتی که در حوزه احکام عملی نیست و یا جنبه ضروری ندارد دوری نمایند.همچنین قبل از دریافت جواب سوال، سوال جدیدی را ارسال نکنند و در هر پیام تنها به طرح یک سوال بپردازند./917/پ202/ص

ارسال نظرات