۱۴ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۸۰۰۶۹
استاد حوزه علمیه:

احسان الهی در بعثت پیامبر متجلی شده است

خبرگزاری رسا ـ یک مدرس حوزه علمیه، بعثت را برانگیخته شدن برای به فعلیت رساندن قوا دانست و گفت: خداوند با نعمت بعثت، احسان خود را به انسان ها نشان داده است.
حجت الاسلام مهندسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نخستین روز از همایش تخصصی نسیم هدایت با موضوع «مفهوم شناسی بعثت و رابطه نبوت وامامت»، روز گذشته در تالار بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام محمدمهدی مهندسی، مدرس حوزه و دانشگاه در این همایش اظهار داشت: بعثت برانگیخته شدن برای به فعلیت رساندن تمام قوا است، این به فعلیت رساندن قوا و استعدادها با گذر زمان اتفاق می افتد، که نیازمند برنامه ریزی و مشخص کردن مسیر است.

وی افزود: بعثت در حقیقت آماده کردن زمینه معراج انسان ها به مقام قرب الهی و تبیین صحیح ترین مسیر برای دستیابی به عالی ترین فعلیت ها به واسطه استعدادهای درونی وفردی است.

این مدرس حوزه علمیه بیان داشت: انسانی که با استعداد های خود به فعلیت برسد، قائم نامیده می شود و قائم کمک می کند تا دیگران بتوانند بایستند و حقیقت بعثت قائم نگه داشتن امت است.

وی با بیان اینکه از چهل سالگی به بعد جذبه روحانی برجذبه طبیعی غالب می شود، تصریح کرد: آنچه در مقوله بعثت می گنجد وشایسته این مقام است، مقام هایی فراتر از زندگی طبیعی انسان است.

حجت الاسلام مهندسی در ادامه تصریح کرد: بعثت راهکار علمی و عملی برای خیزش انسان در فضای بی نهایت است؛ در بین موجودات عالم انسان موجودی حد ناپذیر و مرز نشناس است؛ یعنی حد ومرزی برای کمال او وجود ندارد. برای موجودی که در مسیر کمال، قدرت پرواز دارد نمی توان حدی مشخص نمود، زیرا ظرفیت حقیقی انسان کامل نا محدود است.

وی خاطرنشان کرد: انسانی که به کمالات وفعلیت رسیده و می کوشد تا دیگران را هم برانگیزاند و قائم شده است، باید معجزه داشته باشد تا از مدعیان دروغین پیامبری جدا شود.

این استاد دانشگاه ابراز داشت: تمام انبیاء جلوه هایی از حقیقت را برای انسان ها تبیین کرده اند که در قرآن به آن ها اشاره شده است. آنچه جنبه قرآنی دارد باید برشخصیت قرآنی نازل شود و در میان انبیا شخصیت قرآنی همانند پیامبر اسلام وجود نداشت.

وی یادآور شد: پیامبر اسلام کلمه جامع و تامه است و حقیقت وحی به صورت جامع از طریق رسول خدا(ص)در قرآن ظاهر شده است./968/ پ202/ص



ارسال نظرات