۱۲ تير ۱۳۸۹ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۷۹۹۱۸
امام جمعه کازرون:

رسانه ها نسبت به ترویج نماز جمعه اهتمام داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کازرون، نماز جمعه را از جمله دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی دانست و با تبیین آثار این فریضه عبادی و سیاسی، خواستار اهتمام رسانه ها و دستگاه های فرهنگی در راستای ترویج و نهادینه شدن آن در جامعه شد.
حجت الاسلام محمد خرسند


حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، شخصیت و نقش مرحوم آیت الله طالقانی را در انقلاب اسلامی ممتاز ارزیابی و تصریح کرد: آیت الله طالقانی مدت زیادی از عمر شریف و با برکت خود را در مبارزه با رژیم شاه در زندان های مختلف سپری کرد و وی به عنوان الگوی مبارزه در جامعه شناخته می شد.

وی با بیان اینکه تبعیت مرحوم آیت الله طالقانی و ولایت پذیری وی زبانزد خاص و عام بود ابراز داشت: با وجود اینکه جریانات منحرق در صدد سوء استفاده از جایگاه آیت الله طالقانی بودند، وی با فصل الخطاب دانستن فرمایشات امام راحل و تبعیت محض از ایشان، اجازه سوء استفاده را به فرصت طلبان نداد.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: فقدان زود هنگام آیت الله طالقانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ثلمه بزرگی در نظام بود و امام راحل نیز در تجلیل از شخصیت برجسته وی، از آیت الله طالقانی به عنوان ابوذر زمان یاد کردند.

امام جمعه کازرون اضافه کرد: انتصاب مرحوم آیت الله طالقانی از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به عنوان اولین امام جمعه بعد از انقلاب برای تصدی امامت جمعه شهر تهران، افتخار بزرگی بود که در کارنامه زندگی وی ثبت شد.

وی در ادامه، با اشاره به تاکیدات و بیانات امام راحل، نماز جمعه را از دستاوردهای انقلاب اسلامی ذکر و تاکید کرد: نماز جمعه در حقیقت ارائه راهکار برای حرکت یک هفته یک شهر و بیمه کردن شهرها و تغذیه فکری و فرهنگی و روحی مردم است.

این فعال سیاسی، آثار و برکات نماز جمعه را بسیار زیاد دانست و گفت:‌ دشمنان انقلاب واسلام نیز با درک اهمیت این جایگاه، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، حساسیت ویژه ای نسبت به این سنگر داشته اند و چندین امام جمعه و شخصیت های برجسته انقلاب را به شهادت رساندند.

وی تلاش برای نهادینه کردن نماز جمعه را امری ضروری و مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: ضروری است همه دستگاه های فرهنگی کشور در خدمت سنگر نماز جمعه باشند و باید در راستای ترویج نماز جمعه فعالیت فرهنگی و تبلیغی مناسبی صورت گیرد.

حجت الاسلام خرسند، با بیان اینکه متاسفانه ما از این مساله مهم غفلت کرده ایم، نقش رسانه ها به ویژه رسانه ملی را در ترویج نماز جمعه مهم ارزیابی و تاکید کرد: رسانه ها باید نسبت به ترویج نماز جمعه و تبیین آثار و برکات این فریضه عبادی و سیاسی نقش خود را ایفا کنند.

وی بیان داشت: نماز جمعه به واسطه ایراد خطبه ها و ارائه مطالب مورد نیاز جامعه و راهکارهای های لازم برای حل مشکلات، ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی است و ائمه جمعه نیز متناسب با موقعیت های زمانی و مکانی، مطالب اساسی را بیان می کنند، از این رو ضروری است برای ترویج این فریضه فعالیت مناسبی صورت گیرد.

امام جمعه کازرون، نقش ائمه و خطبای جمعه را در بصیرت دهی به مردم و روشنگری جریانات حایز اهمیت خواند و تصریح کرد: ائمه و خطبای جمعه باید تلاش کنند تا چتر حمایتی و معنوی آنها شامل حال همه افراد شود و همچنین در ارائه مطالب دقت بیشتری داشته باشند تا نیازمندی های روز جامعه در خطبه ها مورد بررسی قرار گیرد. /924/ت302/ع

ارسال نظرات