۱۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۷۹۷۸۳

خادمان اعتکاف در قم تجلیل شدند

خبرگزاری رسا ـ مراسم تجلیل از خادمان اعتکاف استان قم، در جوار ضریح در حال ساخت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شد.
جلسه اختتاميه و تجليل از خادم المعتکفين در کنار ضريح امام حسين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در مراسمی با حضور شماری از مسؤولان و خانواده های شهدا و معتکفان، از خادمان و دست اندرکاران امر برگزاری اعتکاف استان قم تجلیل شد.

حجت الاسلام سید علیرضا تکیه ای، رییس ستاد اعتکاف استان قم، در حاشیه این مراسم که پنج شنبه شب، در کارگاه ساخت ضریح جدید سیدالشهدا(ع) برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، اعتکاف را رویش معنوی نظام دانست و ابراز داشت: مراجع تقلید نیز برای سنت اعتکاف اهتمام ویژه ای قائل هستند و توصیه ها و تاکیدات بسیار خوبی در راستای این امر معنوی داشته اند.

وی با بیان اینکه اعتکاف باعث صیقل دادن شدن روح و روان انسان ها می شود تصریح کرد: معتکفان به مدت سه روز در ماه مبارک رجب دست از همه چیز کشیده و با توسل و انجام عبادات و مستبحات و روزه گرفتن، ارتباط خود را با خدا تقویت می کنند و این امر در سلامت فردی و اجتماعی نقش مهمی دارد.

حجت الاسلام تکیه ای، اعتکاف را برطرف کننده نیازهای جوامع و پر کننده خلاهای معنوی دانست و تاکید کرد: امروز دنیا تشنه معنویات است و همه چشم به جمهوری اسلامی ایران دارند و دشمنان اسلام و انقلاب نیز از گسترش معنویت هراسان هستند.

وی در ادامه گزارشی از برنامه های ستاد اعتکاف استان قم ارائه کرد و گفت:‌ با برنامه ریزی های صورت گرفته و اقدامات انجام شده در سال جاری حدود ده هزار نفر در شهر مقدس قم در پانزده مسجد معتکف شدند.

حجت الاسلام تکیه ای،‌ بیان داشت:‌ در مراسم اعتکاف امسال، پنج اعتکاف ویژه شامل اعتکاف ویژه دانش آموزی پسران، اعتکاف پسران دانشجو، اعتکاف دختران دانشجو، اعتکاف ملیت های مختلف خارجی و اعتکاف ویژه جانبازان در پنج مسجد مخصوص برگزار شد که با استقبال مناسب گروه های فوق نیز همراه بود. /924/پ202/ص
ارسال نظرات