۱۰ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۷۹۷۲۶

شهید بهشتی در تبعیت از ولی فقیه زمان در مقابل اتهام پراکنی بنی صدر سکوت کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی، گفت: دکتر بهشتی با مدیریت قوی دستورات اسلامی را به دستگاه قضایی تزریق کرد.
حجت الاسلام يثربي


حجت الاسلام سید علی یثربی، استاد حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: دکتر بهشتی از خصوصیات ممتازی برخوردار بود که باعث شد تا بیشترین خدمات را به کشور انجام دهد.

وی با بیان اینکه یکی از خصویات ممتاز شهید بهشتی، اطاعت کامل از ولی فقیه بود، گفت: در سال 58 من از وی خواستم که مسائل وحدت حوزه و دانشگاه را هدایت کنند و در این جهت وقت بگذارند که در جواب گفت طبق دستور امام خمینی(ره) من باید به مسائل دیوان عالی کشور رسیدگی کنم.

این استاد حقوق ادامه داد: در قضایایی که بنی صدر بدترین تهمت ها را به وی می زد، شهید بهشتی سکوت کرد و این بخاطر نصایح امام مبنی بر سکوت بود از این رو امام خمینی(ره) بعد از شهادت دکتر بهشتی گفتند او مظلوم بود.

وی با بیان ویژگی های شخصیتی شهید بهشتی مانند اطلاعات کامل از زمان، تسلط به زبان های خارجی مانند عربی، انگلیسی، آلمانی و بهره گیری از محضر استادانی مانند آیات عظام بروجردی محقق داماد، علامه طباطبایی و امام خمینی(ره)، اظهار داشت: وی با توجه به لزوم تربیت دینی جوانان احساس کرد که باید کانون های دینی برای جوانان تشکیل شود که در همین راستا مدرسه دین و دانش را در قم بنا نهاد.

این استاد حوزه علمیه قم، دیگر برجستگی شهید بهشتی را تسلط بر مبانی اسلامی و آشنایی با مکاتب رقیب عنوان کرد و گفت: در گفت‌و‌گویی علمی که با وی داشتم به من گفتند من کتاب کاپیتال مارکس را خوانده ام و بر آن حاشیه زده ام.

وی بیان داشت: دکتر بهشتی دارای قوت تشکیلاتی بالا و نظم دهی بدیعی بود که باعث شد تا تشکیلات قضایی ایران را در آن شرایط سخت اول انقلاب ساماندهی کند و با لوایح گوناگون، دستورات اسلامی مانند قانون قصاص را در زمره قوانین مدون درآورد. /909/پ202/ع

ارسال نظرات