۰۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۷۹۶۲۱
امام جمعه بناب:

مردم ایران برای حفظ حجاب و عفاف انقلاب کردند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بناب با بیان این‌که مردم ایران برای حفظ حجاب و عفاف انقلاب کردند، گفت: هیچ کس نمی‌تواند از اجرای قانون حجاب در جامعه شانه خالی کند.
مردم ایران برای حفظ حجاب و عفاف انقلاب کردند


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه بناب امروز در جمع روحانیان و طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) این شهر اظهار داشت: بی عفتی و بدحجابی توطئه ای دیگر از سوی فتنه‌گران است.

وی خاطر‌نشان کرد: درست است که اولویت در ترویج عفاف و حجاب، کار فرهنگی است؛ اما گاهی مشاهده می‌شود برخی به صورت سازمان یافته و هدایت شده از سوی دشمنان اسلام برای ضربه به اعتقادات دینی جوانان اقدام به حرمت شکنی و بدحجابی می‌کنند.

امام جمعه بناب از حجاب به عنوان یکی از برجسته‌ترین ارزش‌های قرآنی یاد کرد و ادامه داد: برخورد قانونی با آن عده که درصدد ترویج بی‌عفتی در جامعه هستند، بایستی در اولویت نهادهای حقوقی و قضایی قرار گیرد.

حجت الاسلام بنابی با بیان این که قانون و شرع مجازات حرمت شکنان را پیش بینی کرده است، گفت: دولت موظف به برخورد قانونی با هنجارشکنان اجتماعی است، چراکه اعمال این‌گونه افراد قبح گناهان در جامعه را از بین می برد.

وی ادامه داد: هنجارشکنان عفت عمومی با انجام خلاف شرع سبب ترویج فساد در جامعه می‌شوند، از این رو نهادهای قضایی بایستی خارج از نوبت به جرایم آنان رسیدگی کند.

وی در ادامه با انتقاد از هزینه بودجه‌ های فرهنگی در بخش‌های غیر ضروری گفت: یکی از دلایل قیام مردم ایران علیه شاه خائن مبارزه با بدحجابی بود، هیچ کسی نمی‌تواند از اجرای قانون حجاب در جامعه شانه خالی کند.

امام جمعه بناب با اشاره به قوانین مصوب مجلس در مورد برخورد با بدحجابی در جامعه تصریح کرد: نباید خواسته به حق یک ملت را فدای یک عده اقلیت بدحجاب و بی‌حجاب کنیم، چراکه این امر دور از عدالت است.

وی در پایان با تأکید بر رسالت حوزه‌های علمیه در احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: وظیفه دولت حمایت از مبلغان دینی برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است./935/پ203/س

ارسال نظرات