۰۴ آبان ۱۴۰۴ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۷۹۵۶۳۷
در دیدار مدیر حوزه‌ خواهران و رئیس سازمان تبلیغات مطرح شد؛

بانوان، پیشران تحولات سبک زندگی/تأکید بر هم‌افزایی هوشمندانه برای مقابله با چالش‌های نوین و تحولات سبک زندگی

بانوان، پیشران تحولات سبک زندگی/تأکید بر هم‌افزایی هوشمندانه برای مقابله با چالش‌های نوین و تحولات سبک زندگی
در دیدار مدیر حوزه‌های علمیه خواهران و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بر همکاری و هم‌افزایی فی‌مابین حوزه‌های علمیه خواهران و سازمان تبلیغات اسلامی تاکید شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی علیزاده مدیر این نهاد حوزوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیزاده در این دیدار بر همکاری و هم‌افزایی هوشمندانه بین حوزه‌های علمیه خواهران و سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد.

وی افزود: اتفاقاتی چون دفاع مقدس ۱۲ روزه و جنگ نرمی که با پیشرانی بانوان و شعار «زن، زندگی، آزادی» راه اندازی شد، ما را به فهم این موضوع ‌رساند که باید به فضل الهی برای مأموریت ها و هم افزایی های مشترک برنامه ریزی جدی داشته باشیم تا بتوانیم مثمرثمر واقع شویم.

سرعت تحولات امروز، از دهه ۸۰ بیشتر است

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «اگر حوزه‌های علمیه به استقبال تحولات نروند، تحولات حوزه را درمی‌نوردد»، گفت: شتاب تحولات امروزه مانند دهه ۸۰ نیست و اگر کسی امروزه به ابزارهایی مانند هوش مصنوعی متمرکز باشد، عمیقا درمی‌یابد که امروز «نظام دانایی» به چالش کشیده شده است و کارکرد سازمان‌های پژوهشی و آموزش باید به مرحله بازتعریفی برسد.

«زنان» پیشران تحولات سبک زندگی معاصر هستند

وی مطرح کرد: پیشران تحولات سبک زندگی معاصر زنان هستند که درک این مسئله نیازمند و ملزم به شناسایی و فهمیدن مسئله «سبک زندگی» است؛ زیرا سبک زندگی پدیده قدرتمندی محسوب می‌شود که با رفتارسازی، عادت‌سازی و تغییر هیجان‌ها به مهندسی افکار و باورها می‌پردازد.

تأکید بر همکاری‌های دو مجموعه در عرصه‌های «زن و خانواده» و «تبلیغ»

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی نیز در این دیدار ضمن عرض تبریک انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین علیزاده به عنوان مدیر حوزه‌های علمیه خواهران بر همکاری‌های دو مجموعه در عرصه‌های «زن و خانواده» و به ویژه «تبلیغ» که یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، تاکید کرد.

وی ضمن اظهار امیدواری از نگاه ویژه مدیر حوزه‌های علمیه خواهران به عرصه فرهنگی و تبلیغی بانوان کشور، اظهار کرد: اگر اجتماع مؤمنانه‌ای در راستای تهدیدات دشمن تشکیل نشود، ولو هر سازمان و رسانه‌ای مانند صدا و سیما یا سپاه پاسداران که به تعبیری سلاح، پول، رسانه و... در اختیار دارد نیز باشد، کار به جایی نخواهد برد زیرا هدف ما تجمیع اراده‌ الهی و کار قدرتمند جمعی مانند جشن غدیر است تا به حصول نتیجه فائق یابد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: اگرچه مقام معظم رهبری از برگزاری جشن ۶۰۰ کیلومتری جشن غدیر از سازمان تبلیغات اسلامی قدردانی به عمل آوردند اما در واقعیت اگر حامیان و مجریانی مانند مردم، صدا و سیما، سازمان‌ شهرداری و... نبودند، برگزاری اینگونه مراسمات میسر نبود.

وی به راهپیمایی ۱۵ میلیونی «جاماندگان اربعین» و حضور ۱۲ و نیم میلیون نفری شرکت‌کنندگان «پویش زندگی با آیه‌ها» اشاره کرد و گفت: تمام طرح‌های اجرا شده با هم‌افزایی و همکاری چندین دستگاه و سازمان دیگر به ثمر رسیده است در حالی که هیچ‌نشانه‌ای از آرم و نشان سازمان تبلیغات اسلامی در این مراسمات وجود نداشت و امیدواریم در آینده چنین همکاری را با حوزه‌های علمیه خواهران و بانوان فرهیخته اهل علم حوزوی تجربه کنیم زیرا هر یک از آحاد بانوان حوزوی و حوزه‌های علمیه خواهران منشأ خیر و برکت برای مردم هستند.

اولویت دار بودن مسائل بانوان و دختران (نوجوانان) در سازمان تبلیغات اسلامی

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی در ادامه به اولویت دار بودن مسائل بانوان و دختران (نوجوانان) در سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و طبق فرمایش مقام معظم رهبری خواستار اقدامات و ایجاد تحولات در عرصه جهانی شد و گفت: اگر تحول‌آفرین نباشیم، خسارت خواهیم دید، اگر بخواهیم تحولی بیافرینیم که در مقاصد بلند تمدنی هدف گیری شود، باید قدم‌ چشم‌گیری برداشته شود.

وی در پایان اعلام کرد: آماده همکاری و هم‌افزایی با حوزه‌های علمیه خواهران در راستای ایجاد تحولات هستیم.

ارسال نظرات