۲۸ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۷۹۵۱۶
وزیر امورخارجه کشور عراق در کنفرانس خلع سلاح هسته ای:

تهدید اتمی علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم می کنیم

خبرگزاری رسا ـ هوشیار زیباری گفت: از رژیم صهیونیستی می خواهیم تا به آژانس انرژی اتمی بپیوندد و از مراکز هسته ای این رژیم بازدید به عمل آید.
هوشيار زيباري وزير امور خارجه عراق
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هوشیار زیباری وزیر امور خارجه کشور عراق در نخستین کنفرانس بین المللی خلع سلاح هسته ای تهران طی سخنانی اظهار داشت: معتقدیم پیوستن کشورهای عضو به معاهده بین المللی ان پی تی به منظور جهانی سازی این پیمان موجب خالی شدن جهان از سلاح های کشتار جمعی خواهد بود.

وی افزود: همکاری کشورهای عضو آژانس بین المللی هسته ای می تواند باعث تحقق یافتن اهداف معاهده ان پی تی باشد و به دلیل اینکه خاورمیانه از لحاظ استراتژیک یکی از مناطق مهم جهان به شمار می رود هر گونه افزایش تسلیحات هسته ای در این منطقه موجب مسابقه تسلیحاتی در منطقه خواهد شد.

زیباری با اعلام درخواست از کشورهای منطقه برای پایبندی به معاهدات بین المللی افزود: از مجامع بین المللی هم می خواهیم که رژیم صهیونیستی درخواست داشته باشند که به آژانس بین المللی انرژی اتمی بپیوندد، تا مراکز هسته ای این رژیم مورد بازدید ماموران بین المللی قرار گیرد.

زیباری خاطر نشان کرد: کشور عراق خواستار آزادی و گفت وگوی سیاسی برای پایان دادن به تمامی تنش ها بدون استفاده از تهدید و زور می باشد و ما از جهانی بدون سلاح هسته ای استقبال می کنیم.

وزیر خارجه کشور عراق همچنین با بیان این که هر گونه تهدید اتمی علیه کشور ایران را نیز محکوم می نماییم تصریح کرد: ما می خواهیم تمام ملت جهان در حق کشورها برای استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای پایبند باشند. /955/پ202/ج

ارسال نظرات