۲۵ فروردين ۱۳۸۹ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۷۹۳۵۳

آیت‌الله مکارم شیرازی از مردم خواست در مصرف آب و برق دقت بیشتری کنند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار مسؤولان سازمان برق و آب و فاضلاب، مصرف بی‌رویه را مخالف موازین شرعی دانست و اظهار داشت: اسلام مخالف اسراف و مصرف بی‌رویه است و مردم باید در مصرف روزانه خود دقت بیشتر داشته باشند.
حضرت آيت الله مكارم شيرازي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، شامگاه چهارشنبه، 25 فروردین ماه در دیدار با مسؤولان سازمان آب و برق استان قم به سال همت و کار مضاعف اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم امسال که از سوی رهبر انقلاب اسلامی سال همت و کار مضاعف نامگذاری شده استخدمت بیشتری به خلق خدا و مردم داشته باشید.

وی در ادامه اطلاع رسانی را به عنوان یکی از ماموریت‌های اصلی هرگز مرکز برشمرد و خطاب به مسؤولان حاضر در این جلسه اظهار داشت: در شرایط فعلی و باتوجه به مشکلات پیش‌رو شما مسؤولان باید اطلاع رسانی قوی داشته باشید؛ زیرا آنچه به عنوان اطلاعات در اختیار شما قرار دارد بسیاری از مردم از آن بی‌اطلاع‌اند و بدانید احکام تابع موضوعشان هستند و تصور نکنید با یکی و دوبار اطلاع رسانی کفایت می کند باید شکل و روش های اطلاع رسانی خود را بیشتر و به وسیله روش های مختلف مردم را از کم آبی و مشکلات پیش رو مطلع نمایید تا خدای نکرده در آینده به دلیل کم اطلاعی مردم دچار مشکلی نشویم.

این مرجع تقلید تصریح کرد: همچنان که گفتید امسال پس از سی سال از پیروزی انقلاب اسلامی، خشکسال ترین سال را در پیش داریم و تاکنون چنین سابقه ای وجود نداشته است اگر مردم در این خصوص به خوبی توجیه شوند و به آن ها اطلاع رسانی درست صورت گیرد به یقین آن ها در مصرف آب و برق تجدید نظر خواهند کرد و به شما را یاری خواهند رساند.

وی از نحوه اطلاع رسانی در کشور انتقاد کرد و افزود: متاسفانه اطلاع رسانی در کشور ضعیف است و بسیاری از مردم از فعالیت‌های برخی نهادها و مراکز و همچنین قوه قضاییه و مجلس اطلاع کافی ندارند و اگر به آن ها اطلاع رسانی شود همکاری بیشتر خواهند کرد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه برای رفع کم‌آبی و مشکلات پیش‌رو به مردم توصیه‌های کرد و اظهار داشت: به دو دلیل به مردم توصیه می کنیم در کم مصرف کردن آب و برق رعایت کنند دلیل اول حکم اسلام  است؛ زیرا اسلام اسراف را حرام کرده و در زمان های مختلف معیارهای آن مختلف است و همچنین براساس قانون اسلام هیچ کس حق ندارند به دیگران ضرر و زیانی بزند حال اگر کسی براثر مصرف بی رویه سبب شود تا به دیگران زیان برسد برای وی مسؤولیت شرعی دارد و روز قیامت باید جواب گویی آن باشد.

وی تاکید کرد: مردم بدانند حتی کوچک کارها آن‌ها در مقیاس کلی تاثیر فراوانی خواهد داشت به عنوان مثال اگر در هر مرکز یا منزل مسکونی یک لامپ اضافی خاموشی شود سبب خواهد شد تا آمار بسیار بالای در کشور تغییر کند و دیگر ما شاهد خاموشی برق و قطعی آب نخواهیم بود.

این مرجع تقلید در بخش دیگر از سخنان خود خاموشی را مساله بسیار مهمی برشمرد و ادامه داد: مردم تصور نکنند که خاموشی برق مساله‌ای ساده است؛ زیرا گاهی این مساله گاهی جان افراد بی‌گناه را به خطر می‌اندازد و بیمارستان‌ها به دلیل این قطعی دچار مشکل خواهند شد؛ بنابراین مردم از این مساله به راحتی عبور نکنند.

وی در پایان عملکدر شرکت آب و برق را در سال های اخیر عملکرد مطلوبی ارزیابی و از فعالیت و تلاش‌های مسؤولان در این خصوص تقدیر کرد./917/پ202/ص

 

 

ارسال نظرات