۲۰ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۷۸۹۰۴
آیت الله موسوی جزایری:

ملت ایران تسلیم زور‌گویی‌های استکبار نخواهد شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهواز در پاسخ به سخنان اخیر رییس جمهور آمریکا گفت: ملت ایران هرگز در برابر ظلم سر خم نکرده و نخواهد کرد.
آيت الله موسوي جزايري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله موسوی جزایری امام جمعه اهواز روز گذشته در خطبه‌های‌ نماز جمعه اهواز با اشاره به بیانات متناقضانه اخیر رییس جمهور آمریکا، اظهار داشت: ملت ایران هیچ وقت در برابر ظلم سر خم نکرده و امروز نیز در مقابل سخنان یاوه گویان سر خم نمی‌کند.

وی با اشاره به سخنان اخیر رییس جمهور آمریکا و بحران دولت قرقیزستان گفت: شما حتی توانایی نگهداری و محافظت از دست نشانده و مزدوران خود در قرقیزستان را که با انقلاب مخملی سر کار آورده بودید را ندارید و در همین چند روز مردم قرقیزستان با دست خالی دولتی که از طرف آمریکا حاکم شده بود را به زیر کشاندند و تحویل نمایندگان خود دادند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان افزود: دشمنان در عراق نیز به دنبال تحریف نتیجه انتخابات به نفع خود بودند تا مزدوری دست نشانده را برای تشکیل حکومتی لائیک بر کرسی حکومت بشانند؛ اما خوشبختانه انتخابات در سلامت کامل واقع شد و حکومت شیعی با نخست وزیری شیعه‌ای خدمتگزار تشکیل شد.

آیت الله موسوی جزایری برخی دلایل موفقیت انتخابات عراق را برشمرد و گفت: مردم عراق خواست مرجعیت نجف مبنی بر انتخاب یک انسان ملی، مسلمان و مبارز در راستای منافع ملت عراق را اجابت کردند و امیدواریم دولت جدید با ایجاد روابط حسنه میان همسایه نزدیکش ایران هر چه زودتر به سمت رشد و تعالی حرکت کند.

امام جمعه اهواز همچنین با اشاره به روز ملی فناوری هسته ای ابراز داشت: ملت ایران در طول تاریخ انقلاب شاهد کسب موفقیت های بزرگی از سوی جوانان محقق و پژوهشگر خود و بدون هیچ‌گونه وابستگی به غرب بوده است؛ از این رو دشمنان بدانند با اعمال تهدیدها، تحریم ها و فتنه آفرینی ها نمی توانند مانع پیشرفت ایران اسلامی شوند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: کشور جمهوری اسلامی ایران امروز نه تنها یک قدرت منطقه ای بلکه موجب اعجاب مستکبران در سطح جهان شده است؛ بنابر این آمریکا بداند اگر بخواهد سیر مخالفت و سنگ اندازی را ادامه دهد، دیگر جایگاهی در سطح دنیا نخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با استناد به آیاتی از قرآن کریم در خصوص جایگاه ولایت فقیه سخن گفت و اظهار داشت: منظور از کلمه حبل الله در قرآن حضرت امیرالمومنین علی بن ابی‌طالب(ع) است که بر لزوم پیروی از ولایت ایشان در آن زمان و ولایت فقیه در عصر کنونی دلالت دارد.

آیت الله موسوی جزایری در پایان با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی، یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: یکی از عوامل بنیادی پیروزی ها در جنگ تحمیلی، ایمان و توکل فرماندهان و رزمندگان بود./945/پ202/س
ارسال نظرات