۲۰ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۷۸۸۸۸
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی:

مظلومیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در نظام اسلامی هیچ گونه توجیهی ندارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با ابراز تاسف از مهجوریت و مظلومیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در کشور گفت: بی تفاوت شدن جامعه نسبت به این فریضه الهی بسیار خطرناک است.
حجت الاسلام والمسلمين محمد سعيدي امام جمعه شهر قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی پنج شنبه شب، در دیدار با جمعی از طلاب فعال در زمینه امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به اهمیت و مظلومیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد: این دو فریضه اگر در هر عصر و دوره‌ای مظلوم واقع شده باشد، در دوران ما که نظام اسلامی حاکم و جامعه، مردم و مسؤولان همه متعهد و متدین هستند، مهجوریت و مظلومیت آن هیچ گونه توجیهی ندارد.

امام جمعه قم با ابراز تاسف از مظلومیت فریضه امر به معروف ونهی از منکر در نظام اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه مشاهده می شود که در جامعه امر به خوبی‌ها و نهی از منکرات به فراموشی سپرده شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی بی تفاوتی مردم و جامعه در مقابل رواج منکرات و بد حجابی ها را بسیار خطرناک توصیف و تاکید کرد: مشاهده بی تفاوتی مردم در برابر بدحجابی ها و منکرات از نفس بد اخلاقی ها و منکرات بیشتر شده است و این موضوع خسارات فراوانی را بدنبال خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه قم با قدردانی از فعالیت‌های و اقدامات خود جوش طلاب حوزه علمیه قم در راستای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر ابراز داشت: افتخار خدمت در راه دین و تلبس به لباس طلبگی افتخار بزرگی است که خداوند نصیب شما کرده است و باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشید.

وی گام برداشتن در زمنیه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را دارای اجر و ثواب فراوان دانست و تاکید کرد: شما که برای ادای این وظیفه مهم به میدان آمده اید کار بسیار ارزشمندی را ا نجام می دهید و بنده به سهم خودم از شما قدردانی می کنم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به فعالیت گروهی طلاب در این زمینه تصریح کرد: کار گروهی شما در زمینه تذکر لسانی بسیار ارزشمند است و باید با نحوه رفتار خود، دیگران را از منکرات برحذر داشته و آنها را به سوی خوبی ها سوق دهید و از تجارب دیگران نیز بهره بگیرید.

وی اضافه کرد: شما از سرزنش و ملایمت برخی از افراد باکی به خود راه نداده و باید راه خود را با افتخار و قدرت بیشتری ادامه دهید تا تمامی مردم از منکرات آگاه شوند.

امام جمعه قم تاکید کرد: نفس بی تفاوت نبودن در برابر منکرات و برحذر داشتن جامعه از این موضوع بسیار ارزشمند است و اگر این موضوع دارای تاثیر بود سودمندی آن ارزش مضاعفی پیدا می کند.

گفتنی است در ابتدای این دیدار نیز برخی از طلاب فعال در زمینه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر به ارائه دیدگاه های خود پرداختند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات