۲۴ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۷۸۳۹۰۹
مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان در گفت‌وگو با رسا:

جنگ رسانه‌ای بخشی از عملیات نظامی است / رسانه ملی باید مرجعیت خبری پیدا کند

جنگ رسانه‌ای بخشی از عملیات نظامی است / رسانه ملی باید مرجعیت خبری پیدا کند
محمدامین ایمانجانی با تأکید بر نقش راهبردی رسانه‌ها در نبردهای امروز، خواستار مرجعیت رسانه ملی، مدیریت افکار عمومی و مقابله جدی با جریان‌های شایعه‌ساز شد.

محمدامین ایمانجانی مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به ابعاد جنگ ترکیبی دشمن، اظهار داشت: کار رسانه‌ای امروز دیگر صرفاً یک فعالیت جانبی یا مکمل نیست بلکه بخشی از عملیات‌های نظامی محسوب می‌شود و حتی در برخی موارد مقدم بر آن است. به‌ویژه در دوره‌ای که فضای مجازی در شکل‌دهی به افکار عمومی نقش اساسی دارد توجه به رسانه و افکار عمومی در عرصه نبردها باید در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: دشمن با بهره‌گیری از روش‌هایی چون عملیات روانی، جنگ ادراکی و پروپاگاندا تلاش می‌کند بر باورها و روحیه مردم اثر بگذارد. در چنین فضایی باید پیشاپیش تصمیمات راهبردی برای مدیریت بحران و تأمین نیازهای رسانه‌ای جامعه اتخاذ شود؛ اما متأسفانه در شرایط فعلی کشور این سطح از آمادگی و برنامه‌ریزی از قبل وجود نداشته است.

مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان تأکید کرد: در این وضعیت رسانه‌های مرجع کشور باید فارغ از ملاحظات سیاسی وارد میدان شوند و رسانه ملی باید به عنوان رسانه‌ای ملی و مورد اعتماد، مرجع خبری مردم قرار گیرد. همچنین نهادهای مرجع و مؤثر فرهنگی و اجتماعی باید به مرجعیت‌بخشی رسانه ملی کمک کنند و جایگاه آن را در افکار عمومی تقویت کنند.

ایمانجانی با بیان اینکه شایعه‌سازی و دروغ‌پراکنی از سوی برخی افراد رسانه‌ای و رسانه‌های غیررسمی به یکی از تهدیدهای جدی بدل شده است، اظهار داشت: باید با این پدیده به‌صورت قاطع برخورد شود و جریان رسانه‌ای کشور به‌گونه‌ای سامان یابد که مردم در شرایط بحرانی تنها از یک رسانه مرجع و معتبر، اخبار و اطلاعات را دریافت کنند.

جنگ رسانه‌ای بخشی از عملیات نظامی است / رسانه ملی باید مرجعیت خبری پیدا کند

ارسال نظرات