۲۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۷۸۱۲۹

توصیه های مهم آیت الله جوادی آملی به رانندگان و مسوولان راهنمایی و رانندگی کشور

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله جوادی آملی با توجه به آغاز سال نو و افزایش تردد در جاده ها مردم را به تأنی در رانندگی دعوت کرد و گفت:نقص عجله خود را با سرعت وسیله نقلیه ترمیم نکنیم.
آيت الله جوادي آملي  آيت الله جوادي آملي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جوادی آملی روز چهارشنبه در دیدار با مسؤولان راهنمایی و رانندگی کشور در سخنانی با اشاره به اهمیت عمل رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی ابراز داشت: یکی از مشکلات ما در این بخش، فرهنگ ترافیکی و راهنمایی و رانندگی و عامل انسانی است و هر چند جاده و وسیله نقلیه در این بین نقش دارند؛ اما نقش اصلی در رانندگی را رانندگان بر عهده دارند.

وی فرهنگ سازی در امر راهنمایی و رانندگی را ضروری دانست و تصریح کرد: فرهنگ رانندگی زمانی نهادینه می شود که ما نقص عجله خود را با سرعت وسیله نقلیه ترمیم نکنیم.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به آسیب های مترتب بر سرعت زیاد در رانندگی تاکید کرد: عجله کردن در رانندگی نوعی عیب، شر و آسیب است و ما نباید عجله خود را با سرعت جبران کنیم؛ اما متاسفانه برخی ها می خواهند این نقص خود را با سرعت وسیله نقلیه که کمال آن محسوب می شود جبران کنند.

وی تصریح کرد: تنها با داشتن تصدیق و گواهینامه راهنمایی و رانندگی مشکل حل نمی شود و جامعه وقتی اسلامی می شود که عجله با سرعت جبران نشود.

مفسر قرآن کریم در ادامه با بیان اینکه هر نوع عجله نقص و صبر و تانی کمال است ابراز داشت: سرعت در کارهای خوب همچون تقوا و نیکی کردن به دیگران نه تنها مذمت نشده بلکه مورد تاکید دین مبین اسلام نیز هست.

این استاد حوزه علیمه قم با یادآوری خسارات فراوان ناشی از تصادفات رانندگی ضرورت تبیین این موضوع به رانندگان را متذکر شد و بیان داشت: باید برای مردم و جامعه در این زمینه که عجله در رانندگی عیب و نقص است، فرهنگ سازی لازم انجام شود و اگر رانندگان وسائل نقلیه مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند نه به خود آسیب رسانده و نه به دیگران خسارت وارد می کنند.

حضرت آیت الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنانش برگزاری همایش ها و سمینارهای آموزشی از سنین کودکی برای نهادینه شدن فرهنگ راهنمایی و رانندگی را ضرروی دانست و تاکید کرد: اگر از دوران کودکی سمینارها و دوره های آموزشی برای نهادینه شدن این مهم انجام شود بسیار مؤثر خواهد بود.

وی ابراز داشت: نقش مؤثر انسان در رانندگی، ضعف و نقص وسائل نقلیه و جاده ها را جبران می کند و البته رفع مشکلات جاده ها و وسائل نقلیه نیز باید در دستور کار قرار گیرد، اما اگر اهل تانی و بردباری باشیم هیچ گونه مشکلی نخواهیم داشت.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود با تبریک سال جدید به هموطنان، عنوان کرد: امیدواریم سال جدید که در پیش داریم سالی سرشار از موفقیت و نشاط برای همه باشد و خداوند تبارک و تعالی قلوب انسان ها را متحول کند.

حضرت آیت الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی تاکید کرد: ایران قبل از انقلاب با ایران بعد از انقلاب تفاوت های بسیاری دارد.

وی گفت: پیشرفت های متعدد کشور در عرصه های مختلف، مرهون خون های پاک شهداست و ما تا زمانی که می توانیم، باید به این کشور و نظام خدمت کرده و در این راستا حرکت کنیم. /924/پ2020/ف.

ارسال نظرات