۲۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۷۸۰۸۲
معاون تهذیب حوزه های علمیه؛

طرح ممیزی تعلیم و تربیت اسلامی به زودی ارائه می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول انجمن تعلیم و تربیت حوزه گفت: طرح ممیزی تعلیم و تربیت اسلامی با همکاری معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری به زودی ارائه می شود.
حجت الاسلام حسين خاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام هادی حسین خانی، معاون تهذیب حوزه های علمیه، ظهر امروز در نشست مدیر حوزه های علمیه با انجمن علمی پژوهشی تعلیم و تربیت حوزه با ارائه گزارشی از فعالیت های این انجمن گفت: انجمن تعلیم و تربیت با توجه به فعالیت در دو حوزه آموزش و پرورش، وظیفه سنگین و گسترده ای بر دوش دارد.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه تعلیم و تربیت اسلامی با شرکت بیش از بیست مرکز فعال در زمینه تعلیم و تربیت اسلامی، تعامل و مشارکت بخش های مختلف و مرتبط با تعلیم و تربیت، برگزاری کارگاه های مدیریت آموزشی برای مدیران مدارس قم، تهران و کاشان، برگزاری کارگاه مشاوره برای مدیران مدارس علمیه تهران و کاشان از جمله فعالیت های این انجمن بوده است.

حجت‌الاسلام حسین خانی با اشاره به همکاری مرکز تحقیقات علوم اسلامی با انجمن تعلیم و تربیت در راستای کتابخانه دیجیتالی تعلیم و تربیت اسلامی، ابراز داشت: کتابخانه دیجیتالی تعلیم و تربیت اسلامی به زودی آماده و ارائه می شود.

وی از تشکیل کارگروه های پنج گانه در انجمن تعلیم و تربیت خبر داد و گفت: با تشکیل این کارگروه ها، هر کارگروه در زمینه های مختلف اخلاقی به تعامل و همکاری با بخش های مختلف حوزوی و غیر حوزوی خواهد پرداخت.

مسؤول انجمن تعلیم و تربیت حوزه در ادامه به معرفی کارگروه های تعامل با حوزه های علمیه، تعامل با دانشگاه ها، تعامل با آموزش و پرورش، تعامل با مسائل خانواده و خدمات و اطلاع رسانی سخن گفت.

وی همچنین با بیان این‌که دو همایش مشاوره خانواده، بهداشت جنسی و همایش تربیت دینی با همکاری انجمن علمی تعلیم و تربیت اوایل و پاییز امسال برگزار شد، گفت: طرح ممیزی تعلیم و تربیت اسلامی با همکاری معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری به زودی ارائه می شود.

حجت‌الاسلام حسین خانی اضافه کرد:‌ طرح بررسی مدیریت موفق حوزه های شیعه با هدف کشف شیوه های مدیریت مدارس علمیه، می تواند به یک الگوی مدیریت استاندارد برای واحدهای آموزشی حوزه منتهی و سنگ بنای تحول در نظام آموزشی حوزه باشد. /920/پ202/ع

ارسال نظرات