۱۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۷۷۷۰۹
امام جمعه شبستر:

مراکز آموزشی در فرهنگ‌سازی دراز مدت برای اصلاح الگوی مصرف تلاش کنند

خبرگزاری رسا ـ تولیت حوزه علمیه شبستر گفت: نقش رسانه‌ها و مراکز آموزشی به خصوص آموزش و پرورش و دانشگاه در فرهنگ‌سازی دراز مدت برای اصلاح الگوی مصرف سنگین‌تر از دیگر نهادها است.
امام جمعه شبستر


حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده، امام جمعه شبستر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به تأثیر مهم اصلاح الگوی مصرف در دراز مدت اظهار داشت: نقش رسانه‌ها و مراکز آموزشی به خصوص آموزش و پرورش و دانشگاه در فرهنگ سازی دراز مدت برای اصلاح الگوی مصرف سنگین‌تر است.

وی با بیان این‌که اصلاح الگوی مصرف در کوتاه مدت نیز نیازمند برنامه ریزی و فرهنگ سازی است، گفت: اصلاح الگوی مصرف افزون بر استقلال و خود کفایی‌، کلید توسعه پایدار در جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام محمدزاده خاطر‌نشان کرد: اسراف کردن و کفران نعمت الهی ‌از عوامل پیدایش فقر و مشکلات اجتماعی در هر جامعه‌ای است.

وی با بیان این‌که اصل اصلاح الگوی مصرف مهم‌ترین سیاست راهبردی و کلید توسعه پایدار در همه بخش‌های جامعه است، اظهار داشت: دولت و مردم برای اصلاح الگوی مصرف باید به گونه‌ای کارها را طراحی، برنامه‌ریزی و اقدام کنند که با کمترین امکانات و با شتابی مناسب، اندیشه‌ها و فرمان‌های رهبر معظم انقلاب اجرایی شود.

حجت الاسلام محمدزاده ادامه داد: فرهنگ صرفه‌جویی باید در جامعه نهادینه شده و قبح اسراف و حرمت صرفه‌جویی برای مردم همچون دیگر محرمات مکشوف و به صورت روشن تبیین شود.

تولیت حوزه‌های علمیه شبستر افزود: همه دست‌اندر‌‌کاران چه در کسوت مسؤولیت و چه مردم باید این مسأله را در نظر گرفته و از اسراف پرهیز کنند، مصرف‌گرایی در ادارات و سازمان‌های دولتی باید محدود شود./935/ت302/س

ارسال نظرات