۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۷۷۳۳۷
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

مسؤولیت حوزه های علمیه در هدایت و بیداری جامعه بسیار سنگین است

خبرگزاری رسا ـ جانشین مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره خواص گفت: هر کدام از طلاب حوزه های علمیه خواصی هستند که وظیفه هدایت مردم و آشنایی آنان با اصلی ترین تعالیم الهی را بر عهده دارند.
حجت‌الاسلام و المسلمين محمود رضا جمشيدي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی، جانشین مدیر حوزه های علمیه خواهران در چهارمین جشنواره سراسری قرآن کریم حوزه های علمیه خواهران که صبح امروز 16 اسفندماه در تالار اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد گفت: افرادی که با نزدیک شدن به قرآن از اهل بیت(ع) دور می شوند و کسانی که با نزدیک شدن به اهل بیت(ع) از قرآن دور می شوند، به تصور این‌که نزدیک شده اند، دچار توهم هستند.

وی در ادامه افزود: هرچه به اهل بیت(ع) نزدیک شویم به همان نسبت به قرآن نیز نزدیک‌تر خواهیم شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به روایتی از حضرت ولی عصر(عج) درباره رجوع مسلمانان در زمان غیبت به راویان احادیث، خاطرنشان کرد: تداوم و حفظ امامت ائمه(ع) به نیابت عامه و خاص است.

وی تصریح کرد: اکنون به برکت پایمردی امت و خاص پیامبر اکرم(ص)، جمهوری اسلامی ایران تنها خیمه ای است که به قرآن عمل کرده و به درستی آن را ترویج می دهد.

جانشین مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به مقام و منزلت پیامبر اکرم(ص)، افزود: خداوند تمام اندیشه های بزرگ را به پیامبر اکرم(ص) داده است تا پیام آور برگزیده حق تعالی و آوردنده بالاترین رسالت الهی باشد.

وی در ادامه با اشاره به پیام غدیر، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) نگران جدا شدن ثقل اکبر از ثقل اصغر، گم شدن مسیر ولایت و فروپاشی دین خدا بود، از این رو در روز غدیر امری را تکلیف کرد که امروز لسان آن روشن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با بیان این‌که دین در روز غدیر کامل، نعمت تمام و اسلام واقعی از طرف خداوند به انسان ها هدیه داده شده بود، گفت: اگر نبود استقامت و صبر حضرت علی و ائمه(ع) و تلاش اصحاب و شیعیان، امروز هیچ اثری از پیام نبی مکرم اسلام(ص) نبود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: حوزه های علمیه وامدار پیامبر اکرم(ص) و پرچمدار دین مبین اسلام هستند و امروز ترویج پیام آن حضرت بر دوش طلاب علوم دینی قرار دارد.

وی افزود: طلاب حوزه های علمیه اولی هستند به این‌که پیام اصلی حرکت نبی مکرم اسلام(ص) و پیام قرآن را فرا گرفته، آن را به جهانیان رسانده و پای آن استقامت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی در پایان با بیان این‌که مسؤولیت حوزه های علمیه در هدایت و بیداری جامعه بسیار سنگین است به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره خواص اشاره کرد و گفت: هر کدام از طلاب حوزه های علمیه خواصی هستند که وظیفه هدایت مردم و آشنایی آنان با اصلی ترین تعالیم الهی را بر عهده دارند. /920/ پ202/ص

ارسال نظرات