۱۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۷۷۱۱۱
آیت الله علوی گرگانی:

جامعه به واسطه روحانیون از ظلمت و انحرافات نجات پیدا می کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی، تاکید کرد: طلاب و روحانیون باید با عمل خود اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان را به سوی اسلام و حقایق ناب هدایت کنند و بدانند مسؤولیتی که بر دوش آنان است بسیار سنگین می باشد.
ديدار مردمي آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی، چهارشنبه شب در جمع طلاب و فضلای شرق استان گلستان، در سخنانی با اشاره به جایگاه والای طلاب و روحانیون ابراز داشت: طلاب و روحانیون باید قدر موقعیت و جایگاه خود را بدانند و توجه داشته باشند که در چه وادی قدم نهاده اند.

وی با بیان اینکه جامعه به واسطه روحانیون و طلاب از ظلمت و انحرافات نجات پیدا می کند تصریح کرد: طلاب باید سعی کنند در برنامه های خود به گونه ای عمل کنند که خداوند تبارک و تعالی از آنها راضی و خوشنود باشد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به آیه نفر تصریح کرد: طلاب باید در فراگیری علوم دینی نهایت تلاش خود را بکار گرفته و دیگران را به سوی نیکی ها سوق داده و معارف اسلامی را به اقشار مختلف جامعه انتقال دهند.

وی با یادآوری فرازهایی از بیانات و سخنان پیامبر گرامی اسلام ابراز داشت: طلاب و روحانیون باید معارف اسلامی و حقایق را به مردم نشان دهند و همواره در صدد خدمت به مردم و جامعه باشند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم تاکید کرد: ما نباید هیچ گونه منتی بر مردم بگذاریم، بلکه باید خود را خادم مردم دانسته و این موضوع را برای خود وظیفه بدانیم.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به روایتی خاطرنشان کرد: شخص عالم و طلبه باید دارای علم، حلم، تقوا و صبر باشد و مردم را با زبان ملایم به دین مبین اسلام و معارف دعوت کند.

وی اضافه کرد: طلاب و روحانیون باید با عمل خود اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان را به سوی اسلام و حقایق ناب آن هدایت کنند و بدانند مسؤولیتی که بر دوش آنان است بسیار سنگین می باشد.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش تفقه در دین، تعلیم و تعلم را از جمله مهم ترین وظایف تحصیلی طلاب دانست و بیان داشت: طلاب باید دروس خود را با بهترین کیفیت بخوانند و توجه داشته باشند که قیمت هر انسانی به اندازه علم و عمل اوست. /924/پ202/ج
ارسال نظرات