۱۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۷۷۰۸۲

نشست اعضای فعال کانون‌های فرهنگی مساجد گلستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفته وحدت، مدیران و اعضای فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.
ديدار مسؤولان کانون هاي فرهنگي با آيت الله نورمفيدي
به گزارش خبرگزاری رسا  به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در دیدار مدیران و اعضای فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با اشاره به جایگاه مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد، راه اندازی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را از مسائل مبارکی دانست و گفت: این کانون ها نقش و مسؤولیت مهمی بر عهده دارند.

وی نقش روحانی مسجد را در برقراری ارتباط سالم بین هیأت امنا و کانون های مساجد را مؤثر خواند و از مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خواست تا برای رفع مشکل هیأت امنا و کانون خود از روحانی مسجد کمک گرفته و آن را برطرف کنند. 

امام جمعه گرگان معرفت دینی را از عوامل انجام یک کار فرهنگی بیان کرد و گفت: باید معرفت دینی جامعه اسلامی و امت اسلامی بالا برود تا بتوان یک کار فرهنگی مناسب انجام داد و انجام کار معرفتی تا یک حد و اندازه ای متعادل مطلوب و خوب است و اگر کار فرهنگی از حدش بیشتر شود تبدیل به ضد فرهنگ خواهد شد.

وی با اشاره به این که آنچه دین از ما می خواهد معرفت دینی است، گفت: کارهایی که در کانون های مساجد صورت می گیرد باید بیشتر به سوی محتوا باشد و به سوی شکل نرود که در صورت بالارفتن معرفت دینی جوانان، دین در مقابل تهاجم‌ها و برخی مسائل دیگر ایمن می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر کارهای فرهنگی به برگزاری مجالس عزاداری و سینه‌‌زنی خلاصه شود، معرفت دینی ایجاد نمی کند؛ بلکه شناخت دقیق امام حسین (ع) از ضروریات و نیاز جامعه امروز است و اگر سینه زنی‌ها نیز با معرفت دینی همراه باشد درست است و گرنه هیچ ارزشی نخواهد داشت.

وی از مسؤولان و مدیران کانون های مساجد استان خواست در تفاسیر قرآنی خود از ترجمه های مفید استفاده کنند تا سبب افزایش اطلاعات شنونده شود و در صورت تهیه یک طرح فرهنگی مفید از سوی کانون های مساجد، آن طرح برای مصوب در جلسه هیأت دولت در استان ارائه داده خواهد شد./950/پ202/س
ارسال نظرات