۱۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۷۶۹۴۵
آیت الله نورمفیدی:

دشمن برای اختلاف بین مسلمانان ‌افرادی همچون ریگی را تربیت می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این‌که دشمن برای اختلاف بین شیعه و سنی ‌در کشور، افرادی همچون ریگی را درست می‌کند، گفت: امرزوه دنیای شرق و غرب یک قدرت دیگر به نام قدرت اسلام را در مقابل خود می‌بیند.
آيت الله نور مفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در همایش بزرگ وحدت که در حوزه علمیه عرفانیه شهرستان آق قلا برگزار شد، با بیان این که همه انبیا آمدند مردم را به سوی خدا دعوت کنند و ما مسلمانان نیز وظیفه داریم در تمام عمر تلاش کنیم تا به خداوند نزدیک شویم، گفت: مسأله وحدت اسلامی به خصوص در جهان امروز، موضوعی است که همواره باید به آن متذکر شویم و علمای اسلامی باید امت اسلامی را به این فریضه الهی امر کنند.

وی وحدت را از اوجب واجبات دانست و با بیان این که توحید که ما مسلمانان به آن معتقد هستیم، توحیدی است که اسلام ما را به سوی آن دعوت کرده و آن توحید حقیقی و واقعی در جمیع شؤون زندگی ما است، افزود: توحید در قانونگذاری یعنی آن که از نظر ما مسلمانان، حق قانونگذاری مال خدا است و غیر خدا کسی این حق را ندارد و این اعتقاد مسلمانان است.

امام جمعه گرگان با اشاره به این که توحید در حاکمیت نیز باید وجود داشته باشد، گفت: یعنی آن که حاکمیت هم مال خدا است و همه جا باید توحید خود را حتی در دوستی و دشمنی‌ها نشان دهد.

آیت الله نورمفیدی در ادامه با اشاره به مسأله تک‌هدف بودن‌ گفت: جامعه چند هدف، جامعه ای متفرق، پراکنده و از هم وارفته خواهد بود و جامعه ای که یک هدف داشته باشد، نتیجه اش رسیدن به توحید واقعی است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: یکی از برکات و آثار توحید، وحدت اجتماعی است و هر که دنبال تفرقه باشد، مشرک است و نیز مساله وحدت را یک وظیفه و تکلیف شرعی می‌دانم.

وی با اشاره به وحدت بین شیعه و سنی گفت: در این میان ممکن است، در برخی از مسائل با هم اختلاف داشته باشیم، اما فقه اهل سنت، مانند فقه اهل تشیع، برای خود دارای مبنا و اصول محکم و استواری است و این مسائل و اختلاف ها نباید وارد حوزه های عمومی شود؛ زیرا مشکلاتی را پدید خواهد آورد و باید علمای فرق اسلامی در مجامع علمی آکادمیک در نهایت صلح و صفا بنشینند و در خصوص اختلاف نظرها با هم صحبت کنند.

نماینده ولی فقیه درگلستان یادآور شد: امروز دنیا با گذشته بسیار فرق دارد و دنیا می خواهد بداند که اسلام چه می گوید و در واقع دنیای شرق و غرب یک قدرت دیگر به نام قدرت اسلام را در مقابل خود می‌بیند و آرام آرام رنگ می بازند.

وی اظهار داشت: شیعه و سنی حق ندارند، یکدیگر را تحقیر کنند، چون هر یک فقه خود را دارد که آن فقها در واقع اصول و مبنای محکم خود را دارند و امروز ما علمای اهل تسنن و اهل تشیع وظیفه بسیار سنگینی در برابر خدا، اسلام و پیغمبر(ص) داریم.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: وقتی دشمن اختلاف بین شیعه و سنی را در کشور ما می‌بیند، امثالی مانند ریگی را درست می‌کند تا بین ما اختلاف ایجاد کند و اگر دشمن نیز زمینه این اختلاف را نبیند، ریگی درست نخواهد کرد.

به گفته وی ما مسلمان هستیم و نسبت به اسلام تعصب داریم و در این زمینه تنها فرد شجاعی که توانست این مسائل را به خوبی بیان و بازگو نماید، شخص مقام معظم رهبری حضرت آیت الله‌ خامنه‌ای بود و این شجاعت نشان می دهد که ایشان فردی دلسوز برای اسلام و مسلمین است و اگر کسی غیر آن عمل کند و حرف هایی بزند، منتهی به یک سری مسائل می شود و به نظر من اگر قطره خونی در بین مسلمانان ریخته شود، ما مسلمانان مقصر هستیم./950/پ202/س
ارسال نظرات