۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۷۶۷۸۹۴
آیت الله شب زنده دار:

حفظ ارتباط عاطفی با اهل بیت و توجه به علم و دانش از توصیه‌های مهم اسلام است

حفظ ارتباط عاطفی با اهل بیت و توجه به علم و دانش از توصیه‌های مهم اسلام است
عضو فقهای شورای نگهبان با بیان این که دین مبین اسلام بر کسب علم و دانش و ارتباط عاطفی توصیه ویژه دارد بر لزوم حفظ ارتباط عاطفی با ذریه رسول الله و توجه به علم و دانش در اسلام تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله مهدی شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان در مراسم غبارروبی و عطرافشانی حرم مطهر حضرت موسی مبرقع علیه السلام که پیش از ظهر امروز برگزار شد با اشاره به آموزه های اسلامی و برنامه های دین مبین اسلام برای پیمودن راه درست، اظهار داشت: دین اسلام برنامه های خود را بر دو چیز استوار دانسته که اولین آن علم و دانش است و در توصیه های اسلامی، یادگیری و علم و برهان جایگاه بالایی دارد که شاید در هیچ دین و مذهبی به این اندازه تاکید و سفارش نشده باشد.

وی افزود: دومین چیزی که دین اسلام برای پیروان خود تاکید کرده، مسائل عاطفی و اهتمام به ارتباط عاطفی است که اگر انسان به این دو مسئله توصیه شده در اسلام توجه لازم را داشته باشد، می تواند با اعتقاد و ایمان کامل به راه و هدف، مسیر خود را با استواری و موفقیت به پیش برد.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: تلاش دین اسلام این است که انسان را به گونه ای تربیت کند که از خرافات دوری کرده و با براهین و استدلال آشنا باشد و مسیر خود را بدون خرافه و با علم و برهان ادامه دهد.

وی با اشاره به عطوفت و مهربانی پیامبر گرامی اسلام نسبت به مومنان، بیان داشت: رسول اکرم(ع) نسبت به هدایت مردم به سوی خدا به گونه ای بود که قرآن کریم در این باره می فرماید «لَعَلَّكَ بَاخِعٌ نَفْسَكَ أَلَّا يَكُونُوا مُؤْمِنِينَ» یعنی ای رسول ما، تو چنان در اندیشه هدایت خلقی که خواهی جان عزیزت را از غم اینکه ایمان نمی‌آورند هلاک سازی!

آیت الله شب زنده دار در ادامه افزود: اما رسول گرامی اسلام به امر خدای متعال به جامعه بشری این گونه خطاب فرموده است که من در برابر خدمات خود از شما چیزی نمی خواهم؛ مگر این که پیوند دلی و عاطفی با اهل بیت من داشته باشید؛ این یعنی همان پیوند عاطفی که دین اسلام برای پیروان خود تاکید کرده است.

عضو فقهای شورای نگهبان تاکید کرد: ما باید ریسمان ارتباط خود با ذریه رسول الله را قطع نکرده و روز به روز تقویت کنیم.

وی بیان داشت: طبق برخی روایات از معصومان(ع) نظر به ذریه رسول خدا دارای برکت و ثمره بسیاری است؛ همچنین در احکام فقهی اسلام نیز وجود دارد که فرزندان پیامبر را باید مورد احترام قرار داد؛ چنانکه در سیره علمای بزرگ نیز احترام به سادات و فرزندان رسول گرامی اسلام بسیار مورد اهتمام آنان بوده است.

آیت الله شب زنده دار ابراز کرد: تمسک و اظهار ارادت به فرزندان رسول گرامی اسلام و اهل بیت علیهم السلام به معنای دلبستگی به ائمه معصومان علیهم السلام و رسول مکرم اسلام(ص) است.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به لزوم ارتباط قلبی و مانوس بودن با ذریه رسول الله و اهمیت ارتباط قلبی با آنان به داستانی از رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و اظهار داشت: رهبر انقلاب فرمود در بازگشت از اراک به زیارت یکی از امامزادگان محترم رفتیم و شخصی را که متوسل شده بود را مشاهده کردیم، حاجت او را خواستار شدیم. گفت من متوسل شدم که آقای خامنه‌ای را مشاهده کنم که رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرمایند خامنه ای من هستم.

ارسال نظرات