۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۷۶۷۴۹۰
به همت معاونت فرهنگی حوزه‌ خواهران صورت می گیرد؛

اجرای طرح منسجم و هماهنگ «نیازسنجی تخصصی مبلغان عرصه کودک و نوجوان»

اجرای طرح منسجم و هماهنگ «نیازسنجی تخصصی مبلغان عرصه کودک و نوجوان»
مدیرکل مطالعات و مهندسی فرهنگی حوزه های علمیه خواهران با اشاره به نیازسنجی تخصصی عرصه کودک و نوجوان گفت: با شناسایی منابع و نیازهای مهم در عرصه کودک و نوجوان، مبنایی برای دستیابی به اهداف و برنامه ها و بستر مناسبی برای ساماندهی نیروهای انسانی، منابع، سرمایه و امکانات به صورت تخصصی و هدفمند فراهم می‌شود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا،  حجت‌الاسلام هابیل جوانی از اجرای طرح منسجم و هماهنگ «نیازسنجی تخصصی عرصه کودک و نوجوان» در سراسر کشور خبر داد.

مدیرکل مطالعات و مهندسی فرهنگی حوزه های علمیه خواهران بیان کرد: یکی از برنامه های ۵ ساله معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران، «نیازسنجی فرهنگی تبلیغی» است که ذیل راهبرد شماره ۲ «توسعه، ارتقاء و استانداردسازی زیرساخت ها» با هدف تحقق برنامه ارتقای مدیریت فرهنگ و تبلیغ تعریف شده است.

وی عنوان کرد: پیرو انجام نیازسنجی آموزشی مهارتی مبلغان در سال قبل، اولویت دارترین دوره تخصصی که مبلغان اعلام نیاز نموده بودند، دوره تخصصی کودک و نوجوان بود؛ لذا اداره کل مطالعات و مهندسی فرهنگی،«نیازسنجی تخصصی عرصه کودک و نوجوان» را در دستور کار امسال (۱۴۰۳) قرار داده است.

حجت الاسلام جوانی تاکید کرد: به جهت اجرایی شدن این طرح، بر اساس «تکنیک دلفی»، مصاحبه از اساتید برجسته عرصه کودک و نوجوان انجام شده و بر مبنای روش تحلیل مضمون، کدهای مفهومی مورد نیاز استخراج و تحلیل گردیده است.

وی اظهار کرد: در این مرحله، به منظور اولویت بندی دوره‌های مستخرج از مصاحبه ها، سامانه نظرسنجی طراحی شده است.

مدیرکل مطالعات و مهندسی فرهنگی حوزه های علمیه خواهران افزود: نیازسنجی با شناسایی منابع و نیازهای مهم در عرصه های مختلف، مبنایی برای دستیابی به اهداف و برنامه ها و بستر مناسبی برای ساماندهی نیروهای انسانی، منابع، سرمایه و امکانات به صورت تخصصی و هدفمند را فراهم می‌کند.

وی ضمن تشکر و قدردانی از همه بزرگواران بابت همراهی در برنامه نیازسنجی آموزشی مهارتی مبلغان در سال های قبل، از آن‌ها خواست تا لینک نظرسنجی را به ترتیب اولویت در اختیار مبلغان طرح امین و مبلغان فعال در عرصه کودک و نوجوان قرار داده و از طریق اطلاع رسانی پیامکی و ... نسبت به بهتر اجرا شدن آن، اقدامات لازم را انجام دهند.

حجت الاسلام جوانی، آخرین مهلت شرکت در نظرسنجی را ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳ علام کرد و گفت: امید است با همکاری معاونان فرهنگی استان ها بتوانیم این برنامه را به صورت علمی و کارشناسانه انجام دهیم تا بتوان به نتایج و یافته های نیازسنجی تخصصی اعتماد کرد و بر اساس آن، برنامه ریزی عملیاتی انجام داد.

ارسال نظرات