۰۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۷۶۷۰۹
آیتالله استادی:

تشکلهای مردمی امر به معروف و نهی از منکر باید گسترش یابند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم بر لزوم توسعه و گسترش تشکلهای مردمی امر به معروف و نهی از منکر و حفظ جنبه مردمیبودن این تشکلها تاکید کرد.
آيت الله استادي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم، آیتالله رضا استادی در دیدار اعضای تعدادی از تشکلهای خودجوش امر به معروف و نهی از منکر با وی که در موسسه در راه حق انجام شد، با اشاره به آیات از قرآن کریم، اظهار داشت: احیای امر به معروف و نهی از منکر مثل سایر احکام الهی دارای اهدافی است و یکی از مهمترین اهدافش این است که اثرات و پیامدهای مثبت آن در جامعه مشاهده شود.

وی ادامه داد: برنامهریزیها و سیاستگذاریهای امر به معروف و نهی از منکر باید همه جانبه باشد، به گونهای که ما را به هدف نزدیک کند.

امام جمعه قم مردمی و همگانیبودن امر به معروف و نهی از منکر را یکی از مهمترین راههای احیای این دو فریضه الهی برشمرد و اظهار داشت: وقتی این فعالیت مهم جنبه مردمی داشته باشد تاثیرگذاری آن در جامعه بسیار بیشتر خواهد بود.

آیتالله استادی خاطرنشان کرد: در این زمینه باید ضمن نظارت بر انجام فعالیتهای تشکلهای مردمی، از آنها حمایت و پشتیبانی لازم انجام شود.

وی رواج بدحجابی را یکی از مصادیق بارز توطئههای دشمنان دانست و گفت: بسیاری از افرادی که در جامعه مرتکب گناهی میشوند، نمیدانند که اعمالشان نوعی گناه محسوب میشود، از این رو تشکلهای مردمی و خودجوش امر به معروف و نهی از منکر باید با احترام و حساسیت ویژهای، گناه فرد مورد نظر را به او گوشزد کنند تا نتیجه برخورد منطقی و صحیح این گروهها منجر به اصلاح رفتار گناهکاران شود.

امام جمعه قم تصریح کرد: متاسفانه با فعالیتهای گستردهای که دشمنان انجام میدهند، فساد و بیبندوباری در جامعه رو به گسترش است و اگر جلوی رشد این مفاسد در کشور گرفته شود، نتیجه فعالیتهای تشکلهای امر به معروف و نهی از منکر امیدوارکننده خواهد بود./917/د102/ص



ارسال نظرات