۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۷۶۷۰۴۸

نماز جمعه با شکوه زیرسایه تهدید نشانه قدرت ایران است

نماز جمعه با شکوه زیرسایه تهدید نشانه قدرت ایران است
امام جمعه کرمان قرائت نمازجمعه تاریخی زیر سایه تهدید و شجاعت مثال‌زدنی رهبر معظم انقلاب را نشانه قدرت ملت و کشور ایران خواند و گفت: اختلافات جناحی و دو قطبی‌ها جامعه را سست می‌کندو در حال حاضر، زمانِ حرف زدن از اختلافات نیست.
 
به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان که در محل مصلای بزرگ امام علی(ع) برگزار شد، به ۲۴ مهرماه سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان توسط دژخیمان ستم‌شاهی اشاره و اظهار داشت: رژیم فکر می‌کرد اگر مردم را در خانه خدا محاصره کند و مسجد و کتاب خدا را به آتش بکشد، خشم ملت را کنترل کرده و آنها از خواسته خود دست می‌کشند.
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان اضافه کرد: نه‌تنها این اتفاق در کرمان نیفتاد بلکه در کشور، حرکت شکوهمند انقلاب را سرعت بخشید.
 
وی به هفته پیوند اولیا و مربیان پرداخت و با تاکید بر اینکه آنها دو رکن مهم تربیت نسل آینده هستند، ابراز کرد: تربیت چند ضلع دارد که دو ضلع آن خانه و مدرسه است، تقوا، معنویت، مسجد و عبادت نیز دیگر اضلاع تربیت را تشکیل می‌دهد.
 
نماینده ولی فقیه در کرمان در بخش دیگری از سخنان خود ضرورت تشکیل امت اسلامی را دارای اهمیت برشمرد و با تاکید بر اینکه هر مسلمانی و در هر مذهبی که قرار می‌گیرد باید به فکر تشکیل امت واحده اسلامی باشد، گفت: خون ده‌ها هزار کودک، زن و مبارز سنی در فلسطین و هزاران زن، کودک و مبارز شیعه در لبنان جوهره امت اسلامی را تشکیل می‌دهد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی اضافه کرد: امروز باید همه در کنار هم باشیم و امت واحده نبی مکرم اسلام را تشکیل دهیم.
 
وی به شهادت بزرگ پرچمداران جبهه مقاومت از جمله سردار سلیمانی، سید حسن نصرالله و اسماعیل هنیه اشاره کرد و با تاکید بر اینکه آن عزیزان خود را فدای زن و کودک امت اسلامی کردند، تصریح کرد: فرزندان یتیم لبنان و فلسطین فرزندان جامعه اسلامی هستند و ما خودمان در موظف می‌دانیم از جبهه مقاومت حمایت کنیم.
 
امام جمعه کرمان به شکوه و شجاعت در نماز جمعه نصر پرداخت و خاطرنشان کرد: امام جامعه اسلامی، با رشادت در جمعه نصر به‌عنوان امام مسلمین زیر سایه تهدیدهای دشمن با خانواده و طرفداران خود حضور پیدا کردند تا اقامه نماز پیروزی را بفرمایند.
 
وی ادامه داد: مردم فداکار و مجاهد ایران اسلامی نیز دست خانواده خود را گرفتند و خودشان را از نقاط مختلف کشور به تهران رساندند تا نشان دهند با ایثار، فداکاری و شهادت‌طلبی آماده رقم زدن تمدن نوین اسلامی هستند.
 
وی جنگ روانی دشمن را گوشزد کرد و با تاکید بر اینکه آنها در میدان مبارز شکست خورده و اهداف خود را در رسانه دنبال می‌کنند تا افکار را مسموم کنند، تصریح کرد: دشمن با انواع دروغ‌ها، تهمت‌ها، تخریب‌ها و تهدیدها به میدان آمده و می‌خواهد امت اسلامی را ناامید کند، جنگ روانی آنها را دست کم نگیرید.
 
نماینده ولی.فقیه در استان کرمان اضافه کرد: همه سعی و تلاش خود را به کار بگیرید تا دشمن را که استکبار جهانی پشت سر او قرار گرفته است، ناکام بگذاریم.
 
وی اختلاف‌افکنی بین امت اسلامی را یکی دیگر از برنامه‌های دشمن برای ضربه زدن به ملت‌های مسلمان خواند و بیان کرد: مواظب باشیم اختلاف در جامعه اسلامی شیعه و سنی و فرَق اسلامی را برجسته نکنند. محور قرآن باشد نه جغرافیا، فرقه‌ها و مذاهب، همه بویژه نخبگان و اندیشمندان در این زمینه کمک کنند.
 
وی قرائت نمازجمعه تاریخی زیر سایه تهدید، شجاعت رهبر معظم انقلاب و عملیات‌های بدون پاسخ وعده‌های صادق یک و دو را قدرت، شوکت و عظمت ملت و کشور ایران خواند و بیان کرد: اختلافات جناحی و دو قطبی‌ها جامعه را سست می‌کند، مراقبت کنید و مواظب باشید دشمن با آنها به صفوف شما رخنه نکند، زمان، زمانِ حرف زدن از اختلافات نیست دست به دست هم بدهیم و نقشه‌های دشمن را خنثی کنیم.
ارسال نظرات