۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۷۶۶۵۸۸
عضو کمیسیون اصل نود در گفت‌وگو با رسا:

«نماز جمعه نصر»، نمایش مقتدرانه پیوند امام و امت بود

«نماز جمعه نصر»، نمایش مقتدرانه پیوند امام و امت بود
دوستعلی با اشاره به تلاش دشمن در القای گسست بین امام و امت و احساس وحشت از پیوند بین این دو گفت: حماسه ای که روز جمعه سیزدهم مهر رخ داد یوم الله دیگری در جمهوری اسلامی رقم زد و پیام اقتدار را به دنیا مخابره کرد.

مجید دوستعلی عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نماز جمعه امروز رهبر معظم انقلاب را پیوند بین امت و امام دانست و افزود: دشمن از این پیوند وحشت دارد که امت به عنوان فرمانبر از ولی خدا در همه صحنه ها حضور داشته باشند و رهبری نیز به عنوان نائب امام زمان در سنگر نماز جمعه با بیانی شیوا در دو زبان به نمایش اقتدار پرداخته و اجتماعی تشکیل شود که پیام اقتدار و شجاعت را به دنیا مخابره کند.

وی با بیان اینکه دشمن تلاش داشت به اذهان مردم القا کند گسستی بین مردم و امام رخ داده، اظهار داشت: این نماز جمعه آن گسست را برطرف کرد و به دنیا قدرتی از این پیوند امام و امت را نمایش داد که می تواند اثرات خوبی در برابر توطئه های دشمن داشته باشد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری بیانات رهبری در خطبه اول را شیوا و گهربار و پرقدرت توصیف کرد و گفت: قدرت مقاومت در مقابل اسرائیل و توانمندی این قدرت در مقابل استکبار در صحبت های رهبری بود که به امت مسلمان القا کرد دشمنی واحد وجود دارد و دشمن مردم ایران با دشمن عراق، سوریه، یمن و دیگر ملل اسلامی یکی است که در مقابل مقاومت قد علم کرده است.

وی ادامه داد: مردم با امام خود ولایت طولی دارند و امت با یکدیگر ولایت و محبت عرضی دارند که در پی ولایت مردم با امام خود، محبت بین مردم نیز افزایش یافته و دلهایشان به هم نزدیک تر می شود؛ امت اسلامی در ولایت عرضی همدل و در ولایت طولی فرمانبردار باشند یک سیل بنیان کن می شوند.

دوستعلی برادری بین امت اسلامی را در کلام رهبر معظم انقلاب برجسته دانست و تصریح کرد: اشاره به عمل به موقع و بدون تعلل، منطبق بر یک عقلانیت و تدبیر و برنامه ریزی مناسب با مسئولین نظامی و سیاسی یک آرامش و طمأنینه ای در سطح جامعه اسلام ایجاد کرد.

وی در پایان پیامد نماز جمعه نصر را ایجاد احساس غرور در امت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: توجه به سیدحسن نصرالله، حزب الله و مقاومت اسلامی در خطبه عربی و تخاطب با محور مقاومت که عزادار است و اشاره به شهادت بزرگانی مانند بهشتی، مدنی، رجایی و باهنر نوعی امیدبخشی و روشن کردن مسیر است. در مجموع جمعه سیزدهم مهر یک حماسه بود و یوم الله دیگری در جمهوری اسلامی شکل گرفت.

ارسال نظرات