۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۷۶۶۹۵۸
کاشانی:

شهادت سیدحسن‌نصرالله معادلات منطقه را تغییر خواهد داد

شهادت سیدحسن‌نصرالله معادلات منطقه را تغییر خواهد داد
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه نصرت الهی به صورت مستمر به مؤمنین و اولیاء خدا نازل می شود، گفت: نصرت الهی را نباید در کوتاه مدت دید بلکه با نگاه بلند مدت قطعا با شهادت سید حسن نصرالله معادلات تغییر خواهد کرد.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ حامد کاشانی طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار داشت: در روزگار امروزی داغ‌های متعددی بر جبهه مؤمنین وارد می‌شود و شاید این سؤال ذهن انسان را درگیر کند که پس چه زمانی نصرت الهی شامل حال جبهه مؤمنین خواهد شد.

 وی با بیان اینکه طبق آیات قرآن، نصرت الهی به‌صورت مستمر در دنیا و آخرت شامل حال مؤمنین و اولیای الهی خواهد شد، افزود: خداوندی که فرموده است دائماً رسولان و انبیا خود را یاری می‌دهد آیا خدای‌ناکرده فراموش کرده است که بسیاری از رسولان به قتل رسیدند و یا در جنگ احد مسلمانان شکست نخوردند؟ پس باید آیات قرآن را درست تفسیر کرد.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: گاهی ابتلائات و مصائب برای تربیت انسان‌ها لازم است و گاهی شکست‌ها مقدمه‌ای برای پیروزی بزرگ‌تر است.

 کارشناس مذهبی حرم مطهر تأکید کرد: قاب‌بندی صحیح از حوادث منجر به خروجی صحیح از نصرت الهی خواهد شد چراکه اگر قاب واقعه عاشورا را یکروزه در نظر بگیریم در ظاهر شکست است؛ اما اگر واقعه عاشورا را امتداد بدهیم و قاب‌بندی آینده را در نظر بگیریم نصرت الهی کاملاً مشهود است.

 وی یادآور شد: یکی از دستاوردهای کوچک قیام سیدالشهدا این است که بساط حکمرانی اولاد ابوسفیان برچیده شد و با شهادت سیدالشهدا در حقیقت بساط حکمرانی اولیای طاغوت از بین رفت.

 حجت‌الاسلام‌ کاشانی در ادامه گفت: با شهادت شهید سید حسن نصرالله در لبنان و به برکت خون پاک سید مقاومت معادلات تغییر خواهد کرد و اگر نگاه درستی به قضایا شود نصرت الهی را به عینه می‌توان مشاهده کرد.

 وی افزود: بعد از هزاران سال خون سیدالشهدا چنان آثار و برکاتی در اقصی‌نقاط جهان به وجود آورده است که نمونه کوچک این برکت، مقاومت شهید نصرالله در مقابل دشمنان اسلام است.

حجت‌الاسلام‌ کاشانی افزود: شهید سید حسن نصرالله با اقدامات خود توانست دشمنان را به‌زانو در بیاورد و سخنانش به‌صورت زنده برای مردم جهان پخش می‌شد و لرزه بر اندام دشمنان انداخت.

 وی خاطرنشان کرد: عالم هستی تحت اشراف قدرت لایزال الهی است و تمام حوادث و اتفاقات در سیطره ید الهی است.

حجت‌الاسلام‌ کاشانی تأکید کرد: مؤمن نباید هیچ‌گاه ناامید شود و باید همچون کوه راسخ مقاومت کند.

ارسال نظرات