۰۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۷۶۶۸۹
آیت الله علوی گرگانی:

رمز سعادت جوانان در مراقبت از نفس است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی گفت: جوانان باید در محضر علما و بزرگان بنشینند و هم خودشان از بیانات این بزرگواران استفاده کرده و هم دیگران را بهره مند سازند.
ديدار مردمي آيت الله علوي گرگاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، ظهر امروز یک شنبه، در دیدار با جمعی از جوانان و دانشجویان دانشکده انتظامی کشور، با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت، بر ضرورت گرامیداشت این ایام تاکید کرد و گفت: جوانان باید به رهنمودهای ائمه اطهار، پیامبر گرامی اسلام، مراجع تقلید و علما و بزرگان توجه کرده و همواره فرمایشات این بزرگوران را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به تاکیدات پیامبر(ص) به ابوذر خاطرنشان کرد: پیامبر به ابوذر علاقه فراوانی داشت و او نیز به بهترین شکل ممکن پیام ها و بیانات حضرت محمد(ص) را دریافت و به نسل های بعدی منتقل کرد.

آیت الله علوی گرگانی بیان داشت: جوانان باید در محضر علما و بزرگان بنشینند و هم خودشان از بیانات این بزرگواران استفاده کرده و هم دیگران را بهره مند سازند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام به تبیین نکات اخلاقی پرداخت و با یادآوری ضرورت پرهیز جوانان و نوجوانان از انحرافات و ناهنجاری های اجتماعی تصریح کرد: با توجه به غریزه هواپرستی، جوانان باید همواره خود را در محضر خداوند ببینند و مراقب شیاطین باشند.

وی خدمت در نیروی انتظامی را مهم و سخت ارزیابی و تاکید کرد: نیروهای شاغل در این نهاد مهم کشور، باید ابتدا مراقب خودشان باشند و سپس دیگران را ارشاد و جامعه را از ناپاکی ها منزه کنند.

این استاد حوزه علمیه قم، رمز سعادتمندی و خوشبختی جوانان را در مراقبت از هواهای نفسانی ذکر کرد و گفت: اگر انسان خود آلوده به گناه باشد موفق نخواهد شد دیگران و جامعه را به سوی نیکی سوق دهد.

آیت الله علوی گرگانی حفظ زبان را از دیگر ضروریات یک شخص مسلمان دانست و با اشاره به حوادث اخیر در کشور تصریح کرد: فتنه هایی که در کشور پیدا می شود ریشه در زبان دارد و اگر دهان ها بسته می شد و این همه حرف به هم نمی زدند، ما شاهد این همه مشکل در جامعه نبودیم و این مقدار لطمه نمی خوردیم. /924/پ202/ف.

ارسال نظرات