۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۷۶۶۸۲۹
قائم مقام مدیر حوزه های علمیه قم:

سیره رسول الله بهترین الگوی مبلغان دین در ارتباط با مردم است

سیره رسول الله بهترین الگوی مبلغان دین در ارتباط با مردم است
حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به اهمیت تبلیغ در جامعه و هدایتگری طلاب و فضلای حوزه های علمیه، سیره رسول گرامی اسلام(ص) را بهترین الگوی مبلغان دینی در ارتباط گیری با مردم دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید ملکی قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در همایش مبلغان استان قم که صبح امروز در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفا برگزار شد، با اشاره به شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان و خصوصیات دینی ایشان اظهار داشت: شهید سید حسن نصرالله دارای ویژگی های بسیار ارزشمندی بود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تبلیغ و فعالیت های تبلیغی و توجه مبلغان حوزه های علمیه خواهران و برادران به روش های تبلیغ، بیان داشت: باید در مهارت های تبلیغ دارای روش هایی مناسب بود تا تحولات چشمگیر و قابل توجهی را شاهد باشیم.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه افزود: باید تبلیغ مبلغان به گونه ای باشد که مبلغ محله در دل افراد محلِ تبلیغ، جای گرفته و مردم با عشق و علاقه او را دوست داشته باشند که قطعا این مسئله نیاز به موفقیت مبلغان در نحوه ارتباط گیری با مردم دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی، رسول گرامی اسلام(ص) را بهترین اسوه و الگو برای مبلغان و مؤمنان دانست و ابراز کرد: سیره و روش برخورد پیامبر اکرم(ص) و رفتار ایشان با افراد گوناگون سبب شد تا ایشان توانستند در عصر جاهلیت قد علم کرده و مدنیت را در جامعه آن روز ایجاد کنند؛ به گونه ای که همه برای شهادت در راه خدا از همدیگر سبقت می گرفتند.

وی افزود: باید سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) در نظم و انضباط، علم و دانش، برخورد با کودکان و نوجوانان، برخورد با خانواده و رسیدگی به اهل و عیال، توجه به دوستان و دیگر امورات زندگی، الگوی مبلغان دینی باشد؛ چراکه تاثیر و جذب رفتار و سیره مبلغان بیشتر از کلام و سخنرانی های آنها است.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه با اشاره به تأثیر شگفت انگیز نوع رفتار و کردار مبلغان بر افکار عمومی خاطرنشان کرد: رفتار الهی ایران اسلامی در برابر ظالمان و کمک به مظلومان همچون حمایت از مظلومان فلسطین، توانسته است دل های مردم جهان را متوجه ایران اسلامی و مذهب تشیع کند.

ارسال نظرات