۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۷۶۶۸۱۹

گزارشی از برگزاری همایش مبلغان استان قم

گزارشی از برگزاری همایش مبلغان استان قم
به همت معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم، همایش مبلغان با حضور مبلغان و مبلغات طرح امین، طرح هجرت، بینات و مبلغان آزاد استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به همت معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم، همایش مبلغان استان قم صبح امروز در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفا برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مبلغان و مبلغات طرح امین، طرح هجرت، بینات و مبلغان آزاد برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین ملکی قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم، حجت الاسلام مردانپور، معاون تبلیغ حوزه های علمیه و آقای ملایری کارشناس بین المللی و حوزه مقاومت به سخنرانی پرداختند.

سیره رسول الله بهترین الگوی مبلغان دینی در ارتباط با مردم است

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در این همایش با اشاره به اهمیت تبلیغ و فعالیت های تبلیغی و توجه مبلغان حوزه های علمیه خواهران و برادران به روش های تبلیغ بیان داشت: باید در مهارت های تبلیغ دارای روش مندی مناسب بود تا تحولات چشمگیر و قابل توجهی را شاهد بوده و ثمرات آن را شاهد باشیم.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه افزود: باید تبلیغ مبلغان به گونه ای باشد که مبلغ محله در دل افراد محلِ تبلیغ، جای گرفته و مردم با عشق و علاقه او را دوست داشته باشند که قطعا این مسئله نیاز به موفقیت مبلغان در نحوه ارتباط گیری با مردم دارد.

همایش مبلغان استان قم برگزار شد

حجت‌الاسلام مردانپور معاون تبلیغ حوزه علمیه قم نیز در این همایش، اهداف برگزاری این همایش را بصیرت افزایی مبلغان و مبلغات حوزه های علمیه عنوان و اظهار داشت: هرچند این روزها ایام تبلیغی طلاب و فضلای حوزه های علمیه است، اما لازم بود تا جلسات بصیرتی مبلغان برای آگاهی بیشتر از برخی مسائل مورد نیاز نیز دنبال شده و برای آنان ارائه شود.

وی افزود: معاونت تبلیغ حوزه های علمیه دستورالعمل های تبلیغی مختلف و متنوعی را برای مبلغان دینی در نظر گرفته که امیدواریم مبلغان و مبلغه های حوزه های علمیه در هر عرصه ای که حضور تبلیغی دارند بتوانند از این دستورالعمل ها بهره جسته و در راستای فعالیت های تبلیغی خود استفاده کنند.

اهمیت میدان قوی بیشتر از دیپلماسی قدرتمند است

ملایری کارشناس بین المللی از دیگر سخنرانان این همایش بود.

وی در این مراسم با اشاره به پیام های عملیات وعده صادق 2 به جهان اظهار داشت: این عملیات بسیار موثر و تاثیرگذار بود و پیام های قدرت و برتری را به جهانیان؛ خصوصا ابرقدرت ها ارسال کرد.

همایش مبلغان استان قم برگزار شد

وی افزود: اولین پیامی که به جهان از این عملیات صادر شد این بود که دیگر دوره بزن دررو تمام شده و کسی که به ایران اسلامی تعدی داشته باشد با شدیدترین شکل جواب تجاوزات خود را خواهد گرفت.

کارشناس بین المللی بیان داشت: بعد از این که شهید اسماعیل هنیه در تهران ترور شد و ایران اسلامی تصمیم به انتقام گرفت، دشمنان سعی کردند که با دیپلماسی از تصمیم ایران جلوگیری کنند که متاسفانه تمرکز دولت چهاردهم بر اولویت دهی به دیپلماسی کار به جایی نبرد و دشمنان جبهه مقاومت دست به ترور سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان زدند.

وی افزود: اتفاق ضاحیه بیروت و شهادت سیدحسن نصرالله نشان داد که دیپلماسی دیگر کارساز نیست و آنچه مهمتر از دیپلماسی است موفقیت ما در میدان نبرد است؛ چراکه اگر کسی در میدان موفق و قوی نباشد در میدان دیپلماسی نیز نتیجه ای به دست نخواهد آورد.

سعید چراغی

ارسال نظرات