۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۷۶۶۷۹۹
آیت الله حیدری در گفت‌وگو با رسا:

مهمترین ثمره «طوفان الاقصی» بیداری جهانی علیه نظام ظالمانه حاکم بر عرصه بین الملل است

مهمترین ثمره «طوفان الاقصی» بیداری جهانی علیه نظام ظالمانه حاکم بر عرصه بین الملل است
نماینده مجلس خبرگان رهبری از جمله مهم ترین ثمرات عملیات طوفان الاقصی را بیداری ملت های جهان نسبت به نظام ظالمانه حاکم بر عرصه بین الملل و در سراشیبی سقوط قرار گرفتن رژیم صهیونیستی دانست.

آیت الله محسن حیدری نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اشغال گری قریب به 80 ساله رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: تاریخ فلسطین به دو بخش قبل و بعد از طوفان الاقصی تقسیم می شود؛ در این یکسال بعد از شروع عملیات طوفان الاقصی شیرینی ها و تلخی های زیادی رخ داد که قابل قیاس با شیرینی ها و تلخی های این 80 سال نیست.

وی شیرینی های یکسال اخیر را موفقیت های جبهه مقاومت و خصوصا حزب الله لبنان در تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی، شکست خوردن طرح سازش رژیم صهیونیستی با کشورهای اسلامی منطقه، افت شدید رشد اقتصادی رژیم، از بین رفتن وجهه رژیم در میان نهادهای بین المللی و مردم دنیا، بیداری مردم دنیا نسبت ظلم های استکبار جهانی و بی فایده بودن نهادهای بین المللی خواند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری مهم ترین اثر عملیات طوفان الاقصی و مقابله جبهه مقاومت با دشمن صهیونیستی را کوتاه شدن عمر این رژیم دانست و گفت: حوادثی که اتفاق افتاد عمر این رژیم غاصب را بسیار کوتاه کرد، به گونه ای که اخیرا برخی تحلیلگران عقیده دارند این رژیم بین یک تا چهار سال بیشتر عمر نخواهد کرد.

آیت الله حیدری در ادامه به برخی از تلخی های یکسال اخیر اشاره کرد و ابراز داشت: شهادت بیش از 42 هزار نفر در غزه و لبنان، شهادت فرماندهان ارشد حزب الله و حماس، شهادت سرداران ایرانی از جمله این تلخی ها بود؛ اما در رأس این تلخی ها، شهادت سید حسن نصرالله قرار دارد، چرا که شخصیتی بی نظیر بود.

وی این تلخی ها را مقتضای جنگ دانست و تصریح کرد: درطول تاریخ اسلام اگر نگاه کنیم جنگ های فراوانی وجود داشته و پیامبر اعظم و ائمه اطهار(علیهم السلام) یاران زیادی را از دست دادند اما اسلام هیچگاه عقب نشینی نکرد و تا به امروز رشد کرده؛ باید به این نکته هم توجه کنیم که همانطور که ما خسارت می بینیم، دشمن نیز خسارت می بیند، اما قطعا خسارت آنها بیشتر است چرا که ما به خدا امیدواریم و به وعده خداوند قطعا پیروز خواهیم شد اما آنها به جز خودشان کسی را ندارند.

نماینده مجلس خبرگان در پایان به سخنان نماز جمعه نصر رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: همانطور که حضرت آقا فرمودند، مقاومت مردم فلسطین و مجاهدت حزب الله لبنان دشمن را 70 سال به عقب برد و امروز به فکر بودن یا نبودن هستند که این بزرگترین شکست است.

ارسال نظرات