۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۷۶۳۸۲۲
آیت الله حیدری در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

اربعین حسینی؛ کانون پمپاژ انرژی به حرکت‌های اسلامی برای آزادی از سلطه استکبار جهانی

اربعین حسینی؛ کانون پمپاژ انرژی به حرکت‌های اسلامی برای آزادی از سلطه استکبار جهانی
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که پیاده روی میلیونی اربعین در چند دهه اخیر نقطه عطفی در تاریخ اسلام و تشیع است، اربعین حسینی را کانون پایان ناپذیر از نظر معنویت و پمپاژ انرژی روحی به حرکت های اسلامی و آزادی بخش در راستای آزادی بشریت از دست ظلم و استکبار جهانی عنوان کرد.

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت اربعین حسینی و پیاده روی میلیونی مردم در این روز اظهار داشت: پیاده روی میلیونی اربعین حسینی در چند دهه اخیر، نقطه عطفی در تاریخ اسلام و تشیع است؛ به این معنا که در هیچ برهه تاریخی از تاریخ اسلام، چنین توجه و اقبالی از سوی جهان اسلام و بشریت به کربلا و انجام راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی اتفاق نیفتاده بود.

وی افزود: پیاده روی اربعین از زمان ائمه اطهار علیهم السلام شروع شده که غالبا به صورت فردی بوده است؛ اما امروز جنبه اجتماعی و بین المللی پیدا کرده و نه تنها همه امت اسلامی به این مسئله توجه پیدا کردند؛ بلکه غیر از امت اسلامی افراد دیگر هم به اربعین حسینی علاقه پیدا کرده و پیروان ادیان آسمانی غیر اسلام نیز در آن شرکت می کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر این که ما اکنون درحال گذر از یک پیچ تاریخی هستیم ابراز کرد: مقصود رهبر انقلاب از پیچ تاریخی این است که تاریخ بشریت در طول عمر خود از ابتدای خلقت تا روز قیامت فراز و نشیب هایی داشته و خواهد داشت و در هر برهه ای تحولات فوق العاده ای رقم می خورد که تحول امروز که اتفاق افتاده است، پیچ تاریخی است که درحال گذر از این پیچ هستیم.

وی افزود: تحول یعنی حرکت انسانیت به سوی اسلام ناب محمدی(ص)، عدالت و معنویت و همان شعارهایی که انقلاب اسلامی سرداده، امروز مورد توجه جهانیان و بشریت است و دنیای استکبار به طرف افول حرکت کرده و نظام های لجام گسیخته و ضد انسانی و بشری در دنیا، حرکت به سوی سقوط و زوال را در پیش گرفته اند و حرکتی که بعد از عملیات طوفان الاقصی در جهان اتفاق افتاد، نمونه ای بارز از پیچ تاریخی است.

آیت الله حیدری با بیان این که باید موضع و جایگاه اربعین حسینی در پیچ تاریخی مشخص شود ابراز کرد: به نظر می رسد که نقطه عطف تاریخیِ اسلامی و شیعی، در واقع سکوی پرتاب مناسبی است تا انسان ها در این پیچ تاریخی، مواضع خود را مشخص کنند. اربعین حسینی فرصتی بی نظیر است که همه ساله اتفاق می افتد و جهت گیری مقاومت اسلامی و امت اسلام را مشخص و تقویت می کند.

وی افزود: در سال گذشته همایشی بین المللی در کربلای معلی با موضوع ندای الاقصی تشکیل شد که موضوع آن امام حسین(ع) و فلسطین بود و شخصیت های بسیاری همچون نوه گاندی از هند و پسر نلسون ماندلا از آمریکای جنوبی و کشورهای مختلف در این همایش شرکت کردند که اظهارات همگی آنان این بود که قیام و انقلاب آنان بر اساس مکتب امام حسین(ع) شکل گرفت و پیروز شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان یحیی سنوار که گفت مقاومت ما در فلسطین برگرفته از کربلای امام حسین(ع) است، اظهار داشت: می توان گفت که عملیات طوفان الاقصی برگرفته از نهضت عاشورا است و اربعین حسینی، کانون پایان ناپذیر از نظر معنویت و پمپاژ انرژی روحی به حرکت های اسلامی و آزادی بخش در راستای آزادی بشریت از دست ظلم و استکبار جهانی است.

سعید چراغی
ارسال نظرات