۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۷۶۵۹۵۳

انتقاد آیت الله طبسی از سخنان نسنجیده برخی مسئولین

انتقاد آیت الله طبسی از سخنان نسنجیده برخی مسئولین
آیت الله طبسی از مسئولین خواست با سخنان نسیجیده حزب الله را تضعیف نکنند و طوری رفتار نکنند که شبکه های خارجی برداشت کنند جمهوری اسلامی دست از حمایت خود از حزب الله لبنان کشیده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله نجم الدین طبسی استاد حوزه علمیه قم پنجشنبه در آیین رونمایی از مجموعه کتاب های نقد وهابیت، با نام بردن از انفاس مقدس اهل بیت برای رزمندگان حزب الله دعا کرد و از درگاه خداوند یاری آنان را خواستار شد.

وی در ادامه تمجید از تلاش های حزب الله با خطاب قرار دادن مسئولین کشور گفت: درخواست می کنم که حرف نسنجیده نزنید. حزب الله قوی بوده و هست و حرفی نزنید که حزب الله تضعیف شود و یا موقعیت ایران تضعیف شود و شبکه های خارجی بگویند که ایران از حزب الله دست برداشته است. اگر یک اشتباهی کردند باید فورا تصحیح کنند.

این استاد حوزه علمیه با بیان عبارتی از آیت الله سیدحسین حمامی از علمای نجف گفت: این عالم بزرگوار در 70 سال قبل در تقریظی به کتابی نوشته که اهل قلم بودن نعمتی است که خداوند به برخی از بندگانش عنایت می کند و نویسندگان این آثار باید قدر خود را بدانند.

وی با اشاره به آثاری که در خصوص نقد وهابیت نوشته شده به نویسندگان این آثار تبریک گفت و تأکید کرد: جا نزنید و به روز باشید و از حالت دفاع بیرون بیایید یعنی منتظر نباشیم که آن مذهب اشکال کند و ما پاسخ دهیم. من در نقد ادله خلافت چنین کردم و اشکالاتی مطرح کردم که باید جواب بدهند.

آیت الله طبسی ادامه داد: ما می توانیم به مذاهب وهابی حمله کنیم از این رو یک بار در مسجد الحرام با یکی از آن بحث کردم که چرا در فلان روایت به عایشه توهین کرده اید؛ نتوانستند پاسخ دهند؛ دیگر عملیات دفاعی بس است.

وی از مؤسسات و اساتید خواست کادرسازی کرده و افراد مختلف را تربیت کنند و سپس خطاب به مسئولین گفت: محققین را تشویق کنید زیرا تمام وقتش را به تحقیق گذاشته است و اگر بودجه ای می رسد برای این افراد هزینه کنید نه تغییر دکوراسیون؛ نگذارید آثار پژوهشی زندانی شود بلکه ترجمه کنید و این آثار ارزشی را به زبان عربی ترجمه کنید.

آیت الله طبسی در پایان نیز برای رزمندگان حزب الله دعا کرد و سلامت سیدحسن نصرالله را از خداوند خواستار شد.

ارسال نظرات