۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۷۴۵۵۶۳
آیت الله طبسی:

حوزه علمیه باید مهدویت را جزء برنامه درسی قرار دهد

حوزه علمیه باید مهدویت را جزء برنامه درسی قرار دهد
استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه ظهور و تحولات جهانی قطعی است اما زمان ظهور را نمی دانیم، گفت: جریانات و مدعیان دروغین بازار مصرف ندارد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله نجم الدین طبسی در اختتامیه همایش «جریان های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت در دوران معاصر و راهبردهای مواجهه با آن ها» که در سالن اجتماعات ستاد دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: توجه به مهدویت متناسب با شأن مهدویت نیست، در حوزه علمیه به مسائل فرعی می پردازیم بسیار هم خوب است اما چه مقدار و چگونه باید مشخص شود.

وی افزود: حوزه علمیه در کنار فقه و اصول باید مهدویت را جزء برنامه درسی قرار دهد، امروز هجمه به اعتقادات است و عمود اعتقادات مذهب اهل بیت مهدویت می باشد و بقیه موارد در پرتو مهدویت هستند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دشمن به دنبال خاموش کردن نورالهی است، اظهار داشت: حضرت صاحب الزمان نور الهی است و آینده از آن تشیع و پیروان ولی خدا است و دشمنان خدا نمی توانند نور الهی را خاموش کنند.

آیت الله طبسی با اشاره به جریان های انحرافی گفت: جریان ها و مدعیان دروغین بازار مصرف ندارد و به نسبت دادن های افراد به عناوین مختلف نباید اعتنایی کرد و بدانید که جریان های انحرافی برای اختلاف بین امت اسلامی و جهان تشیع است.

وی با بیان اینکه اگر از علامات بگذریم اما از مهدویت نمی توانیم بگذریم، ابراز داشت: ظهور حضرت مهدی و تحول جهانی قطعی است اما اینکه زمان ظهور چه تاریخی است را نمی دانیم و خدا به آن آگاه می باشد.

ارسال نظرات