۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۷۶۵۸۹۸
صدر الحسینی در گفت‌وگو با رسا:

اسرائیل در حمله به لبنان به هیچ کدام از هدف‌های تعیین شده خود دست نیافت

اسرائیل در حمله به لبنان به هیچ کدام از هدف‌های تعیین شده خود دست نیافت
تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا مجازات صهیونیست‌ها را فراموش نشدنی توصیف کرد و گفت: اسرائیل در حمله به لبنان به هیچ کدام از هدف‌های تعیین شده خود دست نیافت و باعث انسجام بیشتر مردم لبنان شد.

رضا صدرالحسینی، تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا در ارائه تحلیل خود از وقایع اخیر لبنان گفت: در حال حاضر با توجه به شرایط داخلی، توانمندی‌ها و ارتش رژیم صهیونیستی و پیش‌بینی‌های حزب الله عملیات زمینی این رژیم امکان‌پذیر نیست.

تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا با اشاره به انتشار خبرهایی درباره احتمال حمله رژیم صهیونیستی به لبنان و حتی انتشار عکس‌ها و فیلم‌هایی در این زمینه تأکید کرد: در همین هفته که فضای مجازی پر از این خبرها بود، بارها اعلام کردیم که چنین کاری امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: البته احتمال حملات هوایی جنایتکارانه با هواپیماهای اهدایی آمریکا می‌رفت که همین اتفاق هم افتاد؛ باز هم این امکان وجود دارد که با استفاده از همین امکانات اهدایی آمریکا و غرب برای کشتار هوایی مردم بی‌گناه مانند هواپیماهای اف 35 و اف 16، این اقدامات تکرار شود.

صدر الحسینی دلیل حملات رژیم صهیونیستی به لبنان را پیروزی‌های حزب الله بعد از ماجرای پیجرها عنوان کرد و افزود: رژیم صهیونیستی با داستان پیجرها و اقدامات بعد از آن به دنبال خالی کردن پشت حزب الله از حمایت‌های مردمی بوده است.

تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا بمباران وحشیانه لبنان به وسیله رژیم خونخوار اسرائیل را با هدف دور کردن مردم از حزب الله ارزیابی کرد و گفت: با این حملات انسجام ملی لبنان افزایش پیدا کرد و همه مردم در تنفر از اسرائیل به هم پیوستند و این رژیم با این راهکار نیز نتوانست حزب الله را فاقد حمایت‌های مردمی ببیند.

وی درگیری‌های اخیر را باعث به کارگیری سلاح‌هایی با بردهای بیشتر به وسیله حزب الله عنوان کرد و ابراز داشت: این رونمایی باعث شناخت ابعاد ناشناخته‌ای از حزب الله شد و صهیونیست‌ها متوجه شدند حزب الله قدرت بزرگتری از آن است که رژیم تصور می‌کرد؛ شهرک نشین‌های شمال شرق علاوه بر شمالی‌ها مناطق زندگی خود را ترک کرده‌اند و مشکلی بر مشکلات رژیم افزوده‌اند.

صدر الحسینی با اشاره به آسیب دیدن بعضی پایگاه‌های هوایی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: اخبار همه این آسیب‌ها در فضای مجازی منتشر شد که رژیم هم آن را تأیید کرد؛ ازاین‌رو است که رژیم علیرغم حمایت‌های گسترده نظام سلطه در همان بن بست راهبردی غزه گرفتار شده است؛ ‌موضوع غزه با لبنان متفاوت نیست، این‌ها پرونده‌های پیوسته‌ای هستند.

تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا انتقام خون شهید هنیه و دیگر شهدا را پرونده‌ای جدا از تمام جنایت‌های رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت: مجازات و خون خواهی که ایران برای رژیم صهیونیستی در نظر دارد، خارج از درگیری‌های فعلی است؛ البته در نظر گرفتن چنین موقعیتی به عنوان ساده‌تر بودن حمله به اسرائیل ساده‌اندیشانه است، چون همانطور که اسرائیل درگیر این جنگ است، استکبار جهانی هم با ناوهای خود در منطقه است و نمی‌توان آن را بی‌دفاع دانست.

وی تصریح کرد: چنین شرایطی ایران را از مجازات اسرائیل منصرف نمی‌کند؛ قطعاً نظام جمهوری اسلامی و مقامات ارشد در حوزه مسائل نظامی و دفاعی مراقبت‌های لازم را در این باره خواهند داشت؛ قطعاً و یقیناً با گذشت زمان پرونده مجازات صهیونیست‌ها بسته نمی‌شود و کسی وظیفه خود را فراموش نخواهد کرد.

ارسال نظرات