۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۷۶۵۸۴۴
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران:

«آموزش و پرورش» بدون توجه به امر «تربیت» امکان پذیر نیست

«آموزش و پرورش» بدون توجه به امر «تربیت» امکان پذیر نیست
حجت الاسلام والمسلمین فاضل با اشاره به معضل حجاب، حل بسیاری از مسائل جامعه را مرتبط به نهاد تعلیم و تربیت دانست و از ضرورت تقویت ارتباط این نهاد با خانواده سخن گفت.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل مدیر حوزه علمیه خواهران در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، در تبیین برنامه های این نهاد حوزوی در خصوص دغدغه های رهبری در زمینه تبلیغ تأکید کرد: رهبری یکی از معماران حوزه های علمیه خواهران است که دغدغه های ایشان دغدغه های ما نیز هست و بعد از جلسه تیرماه سال گذشته کارگروه لازم صورت پذیرفت و ساماندهی بانوان مبلغه صورت گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش های لازم در راستای پوشش دغدغه های تبلیغی در حال ساماندهی است به سؤالی در خصوص نگاه حوزه علمیه خواهران به مسئله حجاب پاسخ داد و گفت: در خصوص همه معضلاتی که در جامعه دیده می شود، نهاد تعلیم و تربیت سهم بسزایی در رفع آن ها دارد و همچنین مسائلی مانند حجاب ارتباط مستقیم با خانواده دارد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل با تأکید بر اینکه مسأله حجاب فراتر از چیزی است که با یک بخشنامه حل شود، گفت: ارتباط نهاد تعلیم و تربیت با خانواده کم شده که باید رابطه را وثیق کرد. نمی شود نسبت به تربیت دغدغه داشت اما در خصوص آموزش و پرورش بی تفاوت بود زیرا مسأله تربیت با آموزش یک مجموعه در هم تنیده است و همچنین نهادهایی متکفل تعلیم و تربیت هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با هم افزایی این توان و قدرت، یک ید واحد برای تحقق این حجاب شکل بگیرد زیرا حجاب فرمان الهی است و نمی توان نسبت به این امر خداوند سستی به خرج داد.

ارسال نظرات