۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۷۶۵۷۵۹
روحانی جانباز دفاع مقدس:

رزمندگان، جبهه ها را با اخلاق خودشان فتح کردند + فیلم

رزمندگان، جبهه ها را با اخلاق خودشان فتح کردند + فیلم
حجت الاسلام قربانی با تأکید بر محوریت امید در دوران دفاع مقدس آن را فرصتی برای امیدآفرینی در نسل جوان دانست و رزمندگان را افراد کفرستیز و دشمن شناسی معرفی کرد.
به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام قربانی پیش از ظهر امروز در نشست خاطره گویی رزمندگان حوزوی دفاع مقدس که به همت خبرگزاری رسا در سالن شهید دهقانی این رسانه حوزوی برگزار شد، با تشکر از خبرگزاری رسا در برگزاری این جلسه بیان داشت: شیرین تر از ذکر خاطره دفاع مقدس سخنی نیست و برای سخن گفتن با نسل امروز از گذشته پر افتخار دفاع مقدس، می توان با محوریت امید سخن گفت.
 
وی به کتاب «عبور از شیشه های شکسته» که گوشه ای از درد و رنج آزادگان است اشاره کرد و گفت: در بین آزادگان کسی را نمی شناسم که در اثر سکته جان خود را از دست داده باشد در حالی که شرایط زندگی آن ها بسیار سخت و سیاه چاله مانند بوده است و چیزی جز امید نمی تواند این مردان را زنده نگه دارد.
 
این جانباز دفاع مقدس در ادامه با ذکر خاطره ای از یکی از معلمان شهید گفت: صحنه های بسیاری از جوانان و نوجوانان رزمنده دیده ام که با تمام وجود امید داشتند و در وقتی با یک معلم به عیادت رزمنده ای که در جنگ دست و پایش قطع شده بود رفتیم، تصمیم قطعی گرفتم که آموزش و پرورش را رها نکنم. بسیاری از معلمان شهیدپرور بودند.
 
این روحانی جانباز با اشاره به مبحث اخلاق در دفاع مقدس تصریح کرد: ادعا نمی کنم که همه در جبهه اخلاق را رعایت می کردند اما اخلاق بین رزمندگان حاکم بود و با همه آثارش در جبهه ها دیده می شود. شب عملیات والفجر 3 در مهران حاضر بودم که کل شب آتش گسترده ای از آسمان می ریخت و شهر را با خاک یکسان کرده بود و صبح آن روز به مهران برگشتم و در بی حوصلگی تمام بر سفره صبحانه نشستم که یکی از رزمندگان با آغوش باز من را بغل گرفت و آنقدر گرم برخورد کرد که تمام خستگی من در رفت. آن رزمنده ذبیح الله کرمی دادستان قم بود اما مانند یک بچه طلبه در جبهه ها خدمت می کرد. 
 
وی ادامه داد: در دوره امروز به رفتارهای گرم و صمیمی احتیاج داریم؛ رزمندگان جبهه ها را با اخلاق فتح کردند.
 
حجت الاسلام قربانی در پایان خاطرنشان کرد: سرباز امام زمان(عج) بودن فقط به دعای ندبه و یاد امام ختم نمی شود بلکه آنچه مهم است کفر ستیزی است که و رزمندگان ما کفر را می شناختند و در برابر آن موضع داشتند. دشمن صهیونیستی بی پرده و بی نقاب و با وقاحت تمام در حال تاخت و تاز است و اگرما از غیرت نشان ندهیم جلوتر می آید و باید بدانیم تمام رزمندگان ما دشمن شناس بوده و در این راه جان دادند.
 
وی ادامه داد: در دوره امروز به رفتارهای گرم و صمیمی احتیاج داریم، زیرا باید دانست که رزمندگان، جبهه ها را با اخلاق فتح کردند.
 
تعداد بازدید : 3
ارسال نظرات