۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۷۶۵۷۰۵

نمایشگاه کتاب حوزه و معارف اسلامی بستری برای رقابت علمی ناشران است

نمایشگاه کتاب حوزه و معارف اسلامی بستری برای رقابت علمی ناشران است
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره به مؤسسات علمی و انتشاراتی حاضر در نمایشگاه که سابقه طولانی در تولید و انتشار آثار علمی دارند از وجود رقابت‌های علمی در نمایشگاه کتاب حوزه سخن گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود مرویان حسینی، عضو هیئت علمی دانشگاه رضوی با حضور در استودیو اختصاصی نهمین نمایشگاه کتاب حوزوی و معارف اسلامی با اشاره به ارزیابی خود از نمایشگاه امسال گفت: همواره یکی از اشکالات در نمایشگاه‌های کتاب، فقدان حضور آثار پژوهشی و علمی بوده است؛ با وجودی که تلاش‌های متعددی در این زمینه صورت گرفته، هنوز عرصه‌های پژوهی و علمی در حوزه علمیه خراسان به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته‌ است. 

وی با تحسین بسترهای فراهم‌شده در این نمایشگاه، افزود: این اقدام مبارک و ارزشمند می‌تواند دانشمندان و پژوهشگران را با چالش‌های پژوهشی و علمی مواجه کرده و به حل معضلات علمی جامعه کمک کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی همچنین به نکات مطلوب در این نمایشگاه مشاهده کرد و افزود: مؤسسات علمی و انتشاراتی با سابقه طولانی در تولید و انتشار آثار علمی، این رقابت‌های علمی را در نمایشگاه پیش می‌برند. 

وی اضافه کرد: شاهد بوده و هستیم که این بسترهای عینی منجر به تولید آثار علمی و گشودن راه‌های جدید پژوهشی می‌شود که به پژوهشگران در حل معضلات علمی جامعه کشور کمک شایانی می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرویان حسینی با اشاره به شکل‌گیری مؤسسات پژوهشی قوی در حوزه علمیه خراسان، بیان کرد: یکی از اقدامات ارزشمند مرکز مدیریت این حوزه، پشتیبانی از این موسسات پژوهشی است که این پشتیبانی‌ها شامل سخت افزارها، حمایت‌های مالی و اقتصادی، برگزاری نمایشگاه‌های علمی، بازدید از مراکز گوناگون، رونمایی آثار و برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی و رشد رساله‌های علمی سطح چهارم است.

وی با آرزوی موفقیت برای پژوهشگران و دانشمندان، گفت: امیدواریم با این اقدامات بتوانیم آینده روشنی را برای حوزه‌های علمیه به‌ ویژه در مشهد، قم و نجف رقم بزنیم و تعامل بیشتری میان حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها برقرار کنیم تا مسائل نظام‌سازی کشور به بهترین شکل ممکن حل و فصل شود./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات