۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۷۶۵۶۳۸
حجت الاسلام ملک زاده در گفت‌وگو با رسا:

رئیس جمهور نباید طوری صحبت کند که پیام ضعف به دشمن مخابره شود

رئیس جمهور نباید طوری صحبت کند که پیام ضعف به دشمن مخابره شود
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی سخنان آقای پزشکیان در زمینه گشت ارشاد، صدور انقلاب و برادری با آمریکا را مغایر قانون و مخابره کننده پیام ضعف به دشمن دانست.

حجت الاسلام محمد ملک زاده عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، پیرامون اولین نشست خبری آقای پزشکیان رئیس دولت چهاردهم، گفت: این نشست هم از نظر نحوه برگزاری، نشست ضعیفی بود و هم پیام ضعف را مخابره کرد.

وی ادامه داد: وقتی از وفاق حرف می زنیم نباید کاریکاتوریستی که سابقه محکومیت امنیتی دارد و تبلیغ عیله نظام کرده را به عنوان مجری نشست انتخاب کنیم و این به اعتماد عمومی لطمه می زند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برخی پاسخ های رئیس جمهور به سوالات خبرنگاران را پاسخ های منفعلانه خواند و اظهار داشت: متأسفانه انتظاری که از رئیس جمهور اسلامی داشتیم برآورده نشد و بسیاری از پاسخ های ایشان چهره ضعف را به دیگر نقاط جهان مخابره کرد؛ انتظار داشتیم نحوه جواب گویی خیلی قوی تر و فعالانه تر باشد که اینطور نشد.

حجت الاسلام ملک زاده مهم ترین و تأسف بارترین بخش صحبت های رئیس جمهوری را مربوط به طرح موضوع برادری با آمریکا و عدم قصد صدور انقلاب دانست و تصریح کرد: اینکه ما با آمریکا برادر هستیم و به فکر صدور انقلاب نیستیم خلاف اندیشه امام(ره) است و پیام ضعف و استیصال را به دیگران ارسال می کند.

وی افزود: در حقیقت این نوع سخنان همان دیپلماسی التماسی است که نه تنها منافع ملی را تامین نمی کند بلکه آنها را زیر پا می گذارد، دیدیم که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به سخنان آقای پزشکیان می گوید جمهوری اسلامی اگر می خواهد برادر ما باشد باید در عمل ثابت کند و در گفتار کافی نیست؛ باید فعالیت هسته ای و نظامی را تعطیل کنند و... در حقیقت می خواهند برایشان یک گاو شیرده باشیم.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خاطرنشان کرد: تجربه هم ثابت کرده هر وقت ما پیام ضعف فرستادیم دشمنی دشمن بیشتر شد.

حجت الاسلام ملک زاده صدور انقلاب را یک وظیفه حتمی خواند و توضیح داد: از نظر امام(ره) صدور انقلاب یک وظیفه حتمی است؛ شاید رئیس جمهور تعریف درستی از این مفهوم نداشته باشند، صدور انقلاب به معنای صدور معنویت، اخلاق و ارزش های انسانی است و با لشکر کشی و جنگ امکان پذیر نیست. برخلاف آمریکا که برای صدور دموکراسی جنگ راه می اندازد، اما ما مثل آنها دنبال اجبار و زور نیستیم.

وی در خصوص معنای صدور انقلاب بیان داشت: صدور انقلاب یعنی پایان دادن به خشونت و اشغالگری رژیم صهیونیستی، یعنی دعوت کشورهای اسلامی به وحدت در مقابل استکبار جهانی و به معنای بیداری انسانی است که بخشی از آن را امروز در جهان مشاهده می کنیم.

این استاد حوزه با اشاره به تصریح امام خمینی(ره) پیرامون وظیفه بودن صدور انقلاب ابراز داشت: حضرت امام(ره) تصریح می کنند که صدور انقلاب به معنای لشکر کشی نیست و اما همچنان برخی برداشت دیگری دارند. امام می فرمایند: ما به دنبال لشکر کشی نیستیم، ما می خواهیم پیام مظلومیت و حقانیت انقلاب را صادر کنیم؛ امام تاکید می کنند این وظیفه دستگاه دیپلماسی است.

وی افزود: ما می بینیم امروز تا حدی این اتفاق افتاده است و ملت های اسلامی و آزاده دنیا در مقابل ظلم و تجاوز دشمن بیدار شده اند؛ صدور پیام انقلاب توقف پذیر نیست.

حجت الاسلام ملک زاده با اشاره به صحبت های خبرنگاری که به دروغ از گشت ارشاد انتقاد کرده بود، گفت: صحبت های آن خانم که دروغ محض بود و حتی رسانه های اصلاح طلب هم علیه این صحبت ها انتقاد کردند؛ بدتر از این سخنان، پاسخ انفعالی و ضعیف رئیس جمهور در مقابل این سخنان بود که در جواب گفت جلوی کار گشت ارشاد را می گیریم.

وی ادامه داد: در صورتی که حجاب یک واجب شرعی و سیاسی و کشف حجاب غیر قانونی و غیر شرعی است. وظیفه رئیس جمهور اجرای قوانین است. انتظار می رود از رئیس جمهور که در مجلس و در مقابل دیدگان مردم و در پیشگاه قرآن قسم یاد کرده قانون را اجرا کند.

ارسال نظرات