۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۷۶۵۴۲۴
با سخنرانی آیت الله فاضل لنکرانی؛

افتتاحیه بیست و هفتمین سال تحصیلی مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد

افتتاحیه بیست و هفتمین سال تحصیلی مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد
مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین سال تحصیلی دروس مجتمع آموزشی پژوهشی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه بیست وهفتمین سال تحصیلی دروس مجتمع آموزشی پژوهشی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) صبح امروز با حضور طلاب حوزه و فضلای مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در سالن فقاهت مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در این مراسم با اشاره به همت و تلاش پیامبر گرامی اسلام(ص) برای هدایت مردم جامعه خاطرنشان کرد: حریص بودن پیامبر اکرم(ص) نسبت به هدایت الهی مردم به گونه ای بود که قرآن کریم حد و اندازه آن را این گونه می فرماید که «لَعَلَّكَ بَاخِعٌ نَفْسَكَ أَلَّا يَكُونُوا مُؤْمِنِينَ» یعنی نزدیک بود که رسول خدا جان عزیز خود را از غم اینکه ایمان نمی‌آورند از دست داده و خود را هلاک کند.

وی افزود: این آیه از قرآن کریم و تعابیر به کار رفته در آن پیام های فقهی دارد که یکی از پیام های مهم آن متوجه روحانیت و طلاب و فضلای حوزه های علمیه است و آن این که روحانیت باید نسبت به ایمان جامعه حریص باشد و طلاب علوم دینی موظف به دینداری مردم هستند؛ چنانکه همین روحانیت بود که در انقلاب اسلامی پای کار آمد نقش بسیار موثری را برای پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کردند.

افتتاحیه بیست وهفتمین سال تحصیلی مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این که متاسفانه عده ای از افراد که استاد دانشگاهی را بر خود یدک می کشند این گونه بیان می کنند که روحانیت به دنبال خرافه گرایی است، اظهار داشت: این گونه ابراز نظرات، نه تنها خلاف واقع و کاذب است؛ بلکه روحانیت مظهر علم و دانشِ منتهی به قرآن و سنت است و این روحانیت بود که بنیه های علمی را در بسیاری از جاها نهادینه کرد.

وی افزود: امروز حوزه های علمیه دائما درحال تکامل و غنی سازی در حوزه های علمی درباره علوم اسلامی و انسانی و دیگر علوم است و همیشه ادامه دارد. اگر حوزه های علمیه از عمق دهی به این علوم دست بکشند، رسالت خود را از دست داده و از حقیقت فاصله خواهند گرفت که این هشداری است که متوجه همه حوزه های علمیه اعم از مسئولان و طلاب و فضلای حوزه های علمیه است.

همچنین در این مراسم، تودیع و معارفه معاونین و مسئولین و تجلیل از ممتازین علمی مجموعه نیز انجام شد.

ارسال نظرات