۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۷۶۵۳۶۳
امام جمعه مرودشت:

زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت موجب بقای مکتب اهل بیت می شود

زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت موجب بقای مکتب اهل بیت می شود
امام جمعه مرودشت در یادواره شهدا گفت: برگزاری یادواره شهدا کمترین کاری است که برای زنده نگهداشتن دین و شهید می‌توان انجام داد.

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، حجت‌الاسلام مصطفی خاوری امام جمعه مرودشت در مراسم یادواره شهدای صنعت نفت استان فارس گفت: صنعتگران شهید حوزه نفت علاوه بر اینکه مجاهدان عرضه تولید هستند، میدان‌داران عرصه جهاد و فداکاری و پیشرفت اقتصادی نیز هستند.

وی با ذکر حدیثی از امیر مؤمنان در خصوص رزمندگان، خاطرنشان کرد: رزمنده وقتی تصمیم به رفتن به جبهه می‌گیرد، خداوند به صرف این تصمیم او را از آتش دور می‌سازد.

حجت‌الاسلام خاوری یادآور شد: مقام معظم رهبری نیز بر این باور هستند که امروز فضیلت زنده نگهداشتن یاد شهدا از شهادت کمتر نیست.

وی همچنین با اشاره به برگزاری کنگره امیران و سرداران استان فارس در آبانماه امسال، خاطرنشان کرد: تاثیر معنوی و روحی برگزاری این کنگره را در آینده خواهیم داد.

امام جمعه مرودشت با تصریح بر این نکته که اساسا اگر شهدا و اتفاقات کربلا نبود، امروز هم نامی از دین نبود، گفت: یادواره شهدا از روز 11 محرم توسط حضرت زینب(س) کلید زده شد.

حجت‌الاسلام خاوری با بیان اینکه انقلاب اسلامی نیز امروز به نام شهیدانش شناخته می‌شود، عنوان کرد: برگزاری یادواره شهدا کمترین کاری است که برای زنده نگهداشتن دین و شهید می‌توان انجام داد، لذا اگر می‌خواهیم دین و مکتب اهل بیت(ع) باقی بمانند، راهی جز زنده نگه داشتن شهید و فرهنگ ایثار و شهادت نداریم.

ارسال نظرات