۰۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۷۶۴۸۱

پیشرفت علم منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب‌«پیشرفت علم» به همت انتشارات بنیاد پژوهش‌های قرآنی حوزه و دانشگاه به چاپ رسید.
پيشرفت علمبه گزارش خبرگزاری رسا‌، کتاب‌«پیشرفت علم» همزمان با همایش ملی نقش دین در تاریخ تحولات علم از سوی انتشارات بنیاد پژوهش‌های قرآنی حوزه و دانشگاه به چاپ رسید.

این کتاب که در چاپ اول با تیراژ یک هزار نسخه به چاپ رسیده است به بررسی عوامل رشد و انحطاط دانش در یونان باستان‌، تمدن اسلامی‌، قرون وسطی و غرب جدید با تأکید بر نقش دین می‌پردازد.

کتاب‌«پیشرفت علم» نوشته حجت الاسلام محسن عباس ن‍ژاد در چهار فصل به بررسی رشد و انحطاط دانش در دوران‌های مختلف تاریخی می‌پردازد و با رویکردی علمی آن را نقد و بررسی می‌کند.

در پیش گفتار این کتاب می خوانیم:«سعی وافر ملت ها در ایجاد بسترهای لازم برای توسعه علمی از آن رو است که کارکردهای ویژه‌ای از توسعه دانش انتظار می رود، در حقیقت دست یابی به انتظارات و این کارکردها است که انگیزه تلاش علمی بشر محسوب می شود.»

در بخش دیگری از این نوشتار می‌آید که می‌توان با بررسی تجربیات تاریخی‌، عوامل رشد و انحطاط دانش را مشخص ساخت و در نهایت شرایطی را معین کرد که تحت آن دین به عنوان عامل افزاینده معرفت بشری عمل کرده و نقش سازنده ای‌ در تکمیل و تصحیح کارکردهای مورد انتظار از دانش ایفا نماید./930/ن602/س

ارسال نظرات