۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۷۶۴۷۰۸
مؤمنی:

طرح های عمرانی راکد شیراز باید اتمام پیدا کند

طرح های عمرانی راکد شیراز باید اتمام پیدا کند
وزیر کشور گفت: تمامی خدمات در یک شیراز ایجاد و متمرکز شده است از این رو باید تلاش کرد تمامی خدمات به همه مناطق شهری و روستایی اختصاص یابد.

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، اسکندر مؤمنی ظهر پنجشنبه در آئین افتتاح طرح‌های عمرانی در شیراز با بیان اینکه امروز کشور بیش از هر زمان دیگری نیاز به امنیت، امیدآفرینی و توسعه دارد، گفت: برای تحقق توسعه در جامعه نیاز است تا بهره‌وری، کارآمدی و خدمت به مردم افزایش یابد تا زندگی روزمره مردم با سهولت انجام شود تا بتوان همبستگی ملی را در کشور بسط داد.

وی با اشاره به اینکه تمامی مدیران کشور برای رفع مشکلات جامعه تلاش کنند، ادامه داد: حفظ کرامت و احترام تمامی مردم ایران وظیفه‌ای است که برای عهده تمامی مدیران کشور در راستای تحقق همبستگی ملی است.

مؤمنی با اشاره به این موضع که خدمت به مردم باید همراه با احترام و کرامت انسانی باشد، افزود: این موضوع به همبستگی ملی کمک می‌کند و باید تمامی مردمان ایران زمین با برابری و برادری در کشور زندگی کرده و خدمات دریافت کنند.

وزیر کشور توجه به سرمایه اجتماعی را یک موضوع مهم دانست و گفت: این موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری است و باید از این رو برابری و عدالت برای تمامی مردم از دیگر مسائلی است که باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره به شیراز به عنوان مرکز استان فارس افزود: تمامی خدمات در یک شیراز ایجاد و متمرکز شده است از این رو باید تلاش کرد تمامی خدمات به همه مناطق شهری و روستایی اختصاص یابد.

وزیر کشور در ادامه با اشاره به طرح‌های اجرا شده در کشور گفت: یکی از مشکلات اصلی در کشور وجود طرح‌های نیمه تمام بوده که برخی از این طرح‌ها راکد و برخی تعطیل و برخی پیشرفت فیزیکی قابل توجه‌ای دارد.

مؤمنی ادامه داد: مدیران استانی طرح‌های ناتمام در کشور را دسته بندی کرده و طرح‌هایی که دارای پیشرفت فیزیکی قابل توجه‌ای هستند اولویت دار شده تا بتوان زمینه بهره برداری از این طرح‌ها را فراهم کرد.

وی تصریح کرد: امکان اختصاص اعتبارات به طرح‌هایی که ناتمام باقی دیگر وجود ندارد و اگر مدیریت شهری شیراز در مدت زمان مشخص شده طرح‌های عمرانی را به سرانجام نرساند باید پاسخگو باشد.

افتتاح پروژه های محرومیت زدایی در شیراز با حضور وزیر کشور
 
همچنین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی و بهره‌برداری از ۱۴ زمین چمن مصنوعی و ۱۱ سالن ورزشی در مجموعه ورزشی شهید ظل‌النوار با حضور وزیر کشور برگزار شد.
 
شهردار شیراز از افتتاح ۱۴ زمین چمن مصنوعی و ۱۱ سالن ورزشی خبر داد و گفت: این برنامه‌ها در قالب طرح محرومیت‌زدایی عملیاتی شد.
 
 اسدی افزود: در راستای امیدآفرینی و هم‌افزایی تفاهم‌نامه‌ای با اداره‌کل آموزش و پروش منعقد شد مبنی بر اینکه محوطه هنرستان‌ها، مدارس و برخی از اماکن متعلق به آموزش و پرورش که قابلیت استفاده برای دانش‌آموزان در زمان مدرسه و قابل استفاده برای عموم مردم باشد را به زمین ورزشی تبدیل کنیم.
ارسال نظرات