۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۰
کد خبر: ۷۶۴۴۹۰

اعلام برنامه های امور مساجد خراسان در دهه پایانی ماه صفر

اعلام برنامه های امور مساجد خراسان در دهه پایانی ماه صفر
معاون فرهنگی و اجتماعی امور مساجد استان‌های خراسان به اعلام برنامه های این مرکز در دهه پایانی صفر و استقبال از زائران امام رضا علیه السلام پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان، حجت‌الاسلام امیرحسین احمدنیا، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان و رئیس قرارگاه هم‌محله امام رضا(ع) در نشست خبری اعلام برنامه های دهه پایانی صفر با اشاره به اینکه زیارت امام رضا (ع) در روایات از برترین زیارت‌ها شمرده شده است و مردم مشهد نیز سابقه طولانی در موضوع میزبانی و پذیرایی از زائران امام رضا(ع) دارند گفت: باید مردم را بیش از این به این مسئله توجه داده و راهکارهایی در این خصوص ارائه دهیم.
وی افزود: قرارگاه «هم‌محله امام رضا(ع)» در سال ۱۴۰۱ تأسیس شده و از نوروز آن سال با دو هدف تلاش برای ارتقای فرهنگ میزبانی از زائران امام رضا(ع) و ساماندهی کلیه ظرفیت های مردمی برای میزبانی از زائران فعالیت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: سال گذشته ۳۱۲ مسجد و ۵۰۰ منزل از بیش از چهارصد هزار نفرشب پذیرایی کرده و به حدود سیصدهزار نفر اطعام دادند. در این سال بیش از ۳هزار خادم توفیق خدمت در این قرارگاه را تجربه کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی امور مساجد خراسان گفت: در سال جاری پیش‌بینی می‌شود ۷ میلیون زائر در مشهد حضور یابند و برای این منظور مأموریت قرارگاه هم‌محله امام رضا(ع) و قرارگاه خدمات سفر استان با برگزاری جلسات برای میزبانی هرچه بهتر برنامه‌ریزی و آغاز شده است.

وی افزود: در سال جاری طبق پیش‌بینی ۲۰درصد ظرفیت اسکان مشهد به قرارگاه هم‌محله امام رضا(ع) واگذار شده و حداقل ۴۰۰ مسجد خدمتگزار زوار خواهند بود که در هر شب امکان ‌میزبانی از ۱۰۰ هزار نفر خواهند داشت.

دعوت از مجاوران برای خدمت به زائران علی بن موسی الرضا(ع)
حجت الاسلام احمدنیا گفت: تا امروز ۱۰ شهریور ماه ، ۳۷ هزار نفر در سامانه هم‌محله امام رضا(ع) ثبت‌نام کرده‌اند و تاکنون اصفهان، قم و تهران بیشترین درخواست در سامانه را داشته‌اند و بیشترین گروه‌ها از ۱۰ تا ۱۲ شهریور وارد مشهد می‌شوند و بیشترین خروج نیز در روزهای ۱۴ و ۱۵ و ۱۶ شهریور ماه خواهد بود.

وی افزود: قرارگاه هم‌محله امام رضا(ع) به میزبانی از زائرانی می‌پردازد که به‌صورت فردی و خانوادگی و در گروه‌های کمتر از ۲۵ نفر به مشهد مشرف می‌شوند.

وی ادامه داد: ۷۰۰ بانوی مبلّغ با قرارگاه همکاری می‌کنند و در مساجد بین خانواده‌ها به مرور مسائل اعتقادی و احکام سفر و زیارت می‌پردازند.

معاون فرهنگی و اجتماعی امور مساجد خراسان گفت: فعالیت دیگری که در جهت ارتقای فرهنگ میزبانی توسط مرکز هنر و رسانه امور مساجد استان‌های خراسان صورت گرفته، تولید سه برنامه است: اول برنامه گفت‌وگومحور هم‌محله امام رضا(ع) که از روز اربعین تا پایان صفر هر روز از شبکه افق در حال پخش است، دوم پخش مستند «مزد خدمت» که روایتگر میزبانی شهید اصلانی (از شهدای حرم رضوی) از زائران است و سوم بازپخش «مستند چهنو» که به میزبانی خوب مردم محله چهنو با محوریت مسجد رضویه پرداخته است.

وی افزود: اطعام رایگان، حمل و نقل رایگان و نذر خدمت و مهارت از دیگر فعالیت‌های قرارگاه هم‌محله امام رضا(ع) در دهه پایانی صفر است.

شایان ذکر است شماره تلفن ثبت‌نام اسکان رایگان: ۰۵۱۳۲۰۱۲۰۴۰ و سامانه ثبت اطلاعات و پیگیری درخواست اسکان زائران و ارائه خدمات مجاوران: zaer.masjedona.ir می باشد./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات