۰۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۷۶۴۲۵
امام جمعه گرگان:

برگزاری یادواره شهدا نشانگر آرمان‌خواهی و وفاداری به ارزش‌های شهیدان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان ‌گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را نشانگر آرمان‌خواهی و وفاداری به ارزش‌ها و مقاصد بلند‌ ‌شهیدان دانست.
يادواره شهدا
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، در بیانیه ای به یادواره شهدای«سیاه تلو»‌گرگان، گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را  نشانگر آرمان‌خواهی و وفاداری به ارزش‌ها و مقاصد بلند و استمرار راه شهیدان دانست.

در بخشی از این پیام آمده است: سخن از شهیدان، سخن از ایثار سرو قامتانی است که در خالصانه ترین نگاه و لحظات با تأسی از سرور و سالار آزادگان جهان و گوش به فرمان امام شهیدان با خدای خویش معامله کرده و جان شیرین خویش را بهای بهشت عدل الهی اهدا کردند.

در ادامه این پیام آمده است: گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تجلیل و تکریم از این پرچمداران طریق سعادت و خانواده معظم و ایثارگر ایشان به عنوان حرکتی بنیادی و فرهنگی در جامعه، نشانگر آرمانخواهی و وفاداری به ارزش‌ها و مقاصد بلند و استمرار راه شهیدان است و این حرکت برکات و ثمرات بسیاری در بیان عظمت، سرافرازی و بالندگی کشور و ملت به ارمغان می‌آورد.

این پیام می افزاید: اینجانب برای شهدای این روستارزق وصال الهی و قرب در جوار شهدای کربلا و برای بازماندگان و یاران شهداتوفیق صبر و همراهی آرزومندم و از خداوند سبحان توفیق روزافزون همه خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران را در پیمودن این صراط مستقیم که خدمت بر شهیدان و ابراز وفاداری و زنده نگه داشتن راه و آرمان‌های آنان است، مسألت می‌نمایم.

همچنین نماینده ولی فقیه در گلستان ‌در پیام دیگری به  به همایش مهندسین استان‌ گفت: تاریخ ایران مشحون از دانشمندان و فرهیختگان والا مقامی است که مایه سربلندی و فخر ملت بزرگ ایران محسوب می شوند. فرهنگ و تمدن اسلامی این سرزمین مهد مردان افتخار آفرین و نوابغ علمی و فرهنگی بوده و هست که جهان از این موهبت الهی پیوسته بهره مند است.

این پیام می افزاید: با گرامی‌داشت سالروز تولد دانشمند و مهندس ایرانی؛ افضل دوران خواجه نصیرالدین طوسی و روز ملی مهندسی نکاتی را بطورمختصر اعلام می دارم: عنایت به نظم آفرینش و تعمیم آن در زندگی، فراگیری دانش، بهتر زیستن و مقاوم بودن در بلایای طبیعی در واقع ریشه در آموزه ها و برکات قرآنی دارد و معتقدم برای دریافت این رابطه های ظریف نیاز به شناخت داریم، زیرا به اندازه ای که می دانیم مجال اقدام عملی داریم و چیزی را که نمی شناسیم داوری و تصمیم گیری و اقدام نسبت به آن برایمان ممکن نیست. بنابراین با التزام به مقررات ملی ساختمان ضمن تلاش و اهتمام در هماهنگی و برقراری الفت بین مهندسین و مردم مسؤولین مواردی بشرح زیر توصیه می شود، انشاءالله در جامعه بصورت فرهنگ عمومی تجلی پیدا کند.

در پایان این پیام آمده است: اینجانب مایل به حضور در این مجمع بودم و لیکن از چنین توفیقی بخاطرشرکت در جلسه خبرگان رهبری، محروم شده ام، بدینوسیله از همه علاقه‌مندان، مهندسین عزیز و با لاخص برگزار کنندگان همایش روز مهندسی استان تقدیر و تشکر می نمایم./950/د
102/س
ارسال نظرات