۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۷۶۳۸۰۹
سید افقهی در گفت‌وگو با رسا تأکید کرد؛

ترس از ایران تمام امکانات دیپلماتیک و نظامی غرب را فعال کرده است/ شهر موشکی؛ گوشه‌ای از جنگ روانی حزب‌الله علیه اسرائیل

ترس از ایران تمام امکانات دیپلماتیک و نظامی غرب را فعال کرده است/ شهر موشکی؛ گوشه‌ای از جنگ روانی حزب‌الله علیه اسرائیل
کارشناس و تحلیل‌گر مسائل منطقه‌ غرب آسیا، مقاومت مردم غزه در مقابل رژیم صهیونیستی را افسانه‌ای توصیف کرد و گفت: شهر موشکی حزب الله شگفت انگیز و مرعوب کننده بود.

سید هادی سیدافقهی کارشناس و تحلیل‌گر مسائل منطقه‌ غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا حملات به غزه را تا زمانی که آمریکا و کشورهای ناتو از آن حمایت می‌کنند ادامه‌دار عنوان کرد و گفت: خیانت و حمایت عرب‌های خلیج فارس نیز بر این تجاوز وحشیانه به غزه مؤثر است؛ خیال رژیم صهیونیستی از سوی دادگاه‌های بین‌المللی لاهه و جنایات جنگی راحت است، بنابراین این مسیر را ادامه می‌دهد.

این کارشناس و تحلیل‌گر مسائل منطقه‌ غرب آسیا با تأکید بر اینکه تنها مردم غزه هستند که با مقاومت خود در مقابل پیروزی رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند اظهار داشت: این رژیم از جبهه مقاومت می‌ترسد و در مقابل ایران مانند سگی ترسیده است؛ این بسیج دیپلماتیک و نظامی غرب در حمایت از اسرائیل حاصل همین ترس است.

وی به جنایات رژیم صهیونیستی به بهانه پیدا کردن السنوار یا ضیف اشاره کرد و گفت: کشتار صد نفر و دویست نفر در راستای همان گفته وزیر امور مالی اسرائیل است که گفت «ما باید به این‌ها گرسنگی بدهیم تا از گرسنگی بمیرند».

سید افقهی مردم شریف و مقاوم غزه را لایق افتخار و ستایش عنوان کرد و ابراز داشت: این مقاومت از مرز داستان‌های اسطوره‌ای و افسانه‌ای گذشته است؛ مقاومت مردم غزه معجزه‌گونه و خداگونه است که در تاریخ ثبت خواهد شد.

این کارشناس و تحلیل‌گر مسائل منطقه‌ غرب آسیا ادامه داد: این مقاومت مردم غزه در حمایت از غزه است؛ این مردم به صراحت می‌گویند ما گرسنگی می‌کشیم و قطعه قطعه می‌شویم، اما شما به عنوان فرزندان ما، در همین تونل‌ها، مبارزه خود را ادامه دهید و دمار از روزگار نیروی زمینی رژیم صهیونیستی در آورید؛ ما تحمل می‌کنیم اما شما شکست نخورید.

وی با اشاره به مصرف شدن تسلیحات انبارهای شصت ساله رژیم صهیونیستی و استفاده از مواد منفجره به اندازه پنج بمب اتم در محدوده باریک غزه گفت: پس از هفده سال محاصره نیروهای مقاومت از داخل غزه به تلاویو موشک شلیک کردند؛ عصبانیت و جنون نتانیاهو در این شرایط طبیعی است؛ این‌ها هنوز نتوانسته‌اند نقشه زیر زمین را کشف کنند و به اسرای خود برسند.

سید افقهی درباره ارتباط صلح غزه و خونخواهی شهید هنیه از سوی ایران گفت: تمام مسئولان ایرانی به صراحت گفته‌اند ما به هیچ وجه مسأله مذاکرات را به پاسخگویی به اسرائیل گره نمی‌زنیم؛ ایران نه در مذاکرات شرکت می‌کند و نه نتیجه این مذاکرات ارتباطی به خونخواهی ما از رژیم صهیونیستی دارد.

این کارشناس و تحلیل‌گر مسائل منطقه‌ غرب آسیا تصریح کرد: البته اگر توافق حاصل شود، مردم و مقاومت فلسطین به استحقاقات و مطالبات و شرایطی که گذاشته‌اند برسند، جنگ متوقف شود و کمک‌ها به این مردم برسد، جای خوشنودی است؛ اما به نظر ما این مذاکرات به هیچ نتیجه‌ای نخواهد رسید.

وی دوحه قطر و چند روز دیگر قاهره را محل تجمع بی‌دلیل و بی‌فایده رؤسای سازمان‌های اطلاعاتی عنوان کرد و گفت: رسیدن یا نزدیک شدن به صلح در این نشست‌ها دروغ است؛ این خبرها تنها التماسی به ایران اسلامی برای حمله نکردن به رژیم صهیونیستی است.

سید افقهی ادامه داد: در مذاکراتی که حماس وجود ندارد، درباره چه چیزی بحث می‌کنند؟ به این خاطر است که ایران اسلامی این مذاکرات را بی‌ارتباط با خود اعلام می‌کند و تنها به دنبال استفاده از حق قانونی بین‌المللی خود است.

این کارشناس و تحلیل‌گر مسائل منطقه‌ غرب آسیا شهر موشکی حزب الله را شبیه شهر موشکی زیر زمینی ایران اسلامی دانست و ابراز داشت: این رونمایی رعبی در دل صهیونیست‌ها ایجاد می‌کند و گوشه‌ای از جنگ ادراکی و روانی جبهه مقاومت علیه دشمن است؛ این موشک‌ها بیخ گوش رژیم صهیونیستی و شاید در عمیق شصت متری زیر پای صهیونیست‌ها است.

وی وجود تونل‌هایی با این اندازه را زیر کوه‌های سنگی منطقه بسیار شگفت آور توصیف کرد و گفت: بمب‌های سنگر شکن و حتی اتمی در این کوه‌ها نفوذ نمی‌کند؛ این همه زرادخانه متنوع و مختلف، با قدرت تخریبی بالا و بردهای متنوع ساخته شده است و آماده شلیک به رژیم صهیونیستی است.

سید افقهی از بررسی کامل و پیگیرانه مطبوعات ابری اسرائیل خبر داد و در ارائه گزارشی از آن‌ها گفت: همه این‌ها به شدت غافلگیر، شگفت‌زده و وحشت‌زده شده‌اند؛ این‌ها می‌گویند اگر حزب الله بخواهد نیمی از این تجهیزات را علیه اسرائیل به کار ببرد، چیزی از این منطقه باقی نخواهد ماند.

این کارشناس و تحلیل‌گر مسائل منطقه‌ غرب آسیا ادامه داد: برای از بین بردن رژیم صهیونیستی لازم نیست که حزب الله تمام سرزمین‌های اشغالی را به آتش بکشد، بلکه زیرساخت‌های اصلی مانند برق، مخابرات، بنادر و پایگاه‌های نظامی را هدف قرار خواهد داد و این برای از بین بردن اسرائیل کافی است.

وی مذاکرات صلح غزه را پناهگاهی سست برای رژیم صهیونیستی و غرب از حملات ایران اسلامی عنوان کرد و ابراز داشت: نتانیاهو و دیگر صهیونیست‌ها گمان می‌کردند که پس از ترور شهید هنیه، ایران مانند وعده صادق به سرعت پاسخ خواهد داد، اما نمی‌دانستند همین تأخیر، جنگ فرسایشی و روحی روانی است؛ این خود بخشی از هزینه پاسخ و خونخواهی است.

سید افقهی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «ما خودمان خون خواه شهید هنیه خواهیم بود» تصریح کرد: امیدواریم محور مقاومت به همین شکل آماده باشد؛ به حتم با توجه به شرکت همه جبهه مقاومت در حمله به رژیم صهیونیستی، پیروزی بزرگی را رقم خواهد زد.

ارسال نظرات