۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۷۶۳۷۳۷
یادداشت؛

تنبیه رژیم صهیونیستی و برخی حلقه‌های مفقوده

تنبیه رژیم صهیونیستی و برخی حلقه‌های مفقوده
امروز یک اجماع و توافق فراگیر جهانی مبنی بر ضرورت مجازات و تنبیه اسرائیل بوجود آمده است؛ اما آنچه به نظر می رسد توجه به برخی حلقه ها و اضلاع این مجازات و تنبیه است که جا دارد علاوه بر تنبیه نظامی در این نوبت مورد توجه ویژه قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، چهره کریه رژیم صهیونیستی با خیانت و جنایات های ۷۰ ساله اش، امروز یک تنفر و انزجار جهانی در میان مردم، جوانان و آزادگان عالم را بوجود آورده است.
 
اقدامات و فجایع غیر قانونی و ضد بشری که از ۷ اکتبر تا کنون در غزه  اتفاق افتاده مزید بر علت شده و  فرصت دفاع حتی از حامیان اسرائيل را سلب کرده است و امروز علاوه بر بیزاری فراگیری که از رژیم صهیونیستی ایجاد شده است هر فرد و حکومتی که کمترین حمایت و جانبداری از اسرائیل را داشته باشد به سرعت در لیست متنفرین جهانی قرار خواهد گرفت 
 
شرایط کنونی با سرعت دوگانه تنفر جهانی مردمی و نخبگانی مقابل حمایت های سیاسی و حکومتی را در حال تغییر است و برای تاریخ تجاوز صهیونیست ها یک میدان وسیع و متفاوت ایجاد شده است.
 
شهادت مجاهد فلسطین شهید اسماعیل عبدالسلام احمد هنیه رییس دفتر سیاسی حماس در تهران که ناجوانمردانه و با نقض همه معاهدات بین المللی و به عنوان میهمان در یک رویداد مهم و رسمی ایران به شهادت رسید تصویر دیگری از تبار وحشیانه رژیم صهیونیستی در گستره جهانی را به تصویر کشید و برائت و محکومیت این رژیم را در سطح وسیعی احیا و بازخوانی نمود.
 
آنچه الان اهمیت دارد و قابل توجه است اینکه یک اجماع و توافق فراگیر جهانی بوجود آمده که تاکید دارد اسرائیل بایستی مجازات و تنبیه شود و این مطالبه و خواسته نه تنها در صف مخالفان رژیم صهیونیستی بلکه بسیاری از هم پیمانان قدیمی رژیم هم آمادگی این تنبیه را دارند و از همه مهم تر در داخل سرزمین های اشغالی، حاکمان و هم مردم اسرائیل  لحظه به لحظه چشم انتظار این مجازات و تنبیه هستند؛ اما آنچه به نظر می رسد توجه به برخی حلقه ها و اضلاع این مجازات و تنبیه است که جا دارد علاوه بر تنبیه نظامی در این نوبت مورد توجه ویژه قرار گیرد.
 
الف) پیش بینی یک کمپین جهانی برای فراخوان و دعوت عمومی مردم  که با مشارکت و اظهار نظرشان در عرصه هایی از قبیل چه کسانی مجازات شوند؟ چه مجازات هایی پیش بینی شود؟ در چه محل هایی مجازات و به چه میزانی انجام شود و سایر الزامات مرتبط.
 
ب) یک طراحی رسانه ای قوی و فراگیر که عموم مردم بتوانند در فرایند این تنبیه اظهار نظر و مشارکت داشته باشند وامکان مشاهده آن در سطح جهان باشد.
 
ج) در آستانه دولت جدید جا دارد یک توافق و هماهنگی خوبی بین کشورهای مختلف و نخبگان جهانی و تشکل‌های مردم نهاد مدافع حقوق کودکان، زنان، بهداشت و سلامت و... ایجاد شود تا در اکثر محافل حقوقی و بین المللی خط محاکمه و محکومیت رژیم صهیونیستی از سوی دولت ها و ساختارهای سیاسی رسمی بعلاوه سمن های مردم نهاد و حتی کمک به مردم فلسطین و غزه جهت طرح و ثبت و پیگیری لوایح حقوقی شکایت از اسرائیل با هدف ایجاد جبهه حقوقی فراهم گردد.
 
د) یک هماهنگی فی‌مابین رهبران مذهبی ادیان و مذاهب توحیدی جهان می تواند در مطالبه گری و تبیین خط وحشی گری اسرائیل به روند کمی و کیفی این تنبیه کمک نماید و برای اولین بار در سطح جهانی یک پیوست تربیتی علیه رژیم صهیونیستی هم ایجاد شود.
 
ه) شناسایی و فعال شدن نخبگان و چهره های هنری، ادبی، سینمایی، رسانه ای، فضای مجازی با رویکرد فعال شدن در روند محکومیت و اعلام تنفر از رژیم صهیونیستی و تولید و ارائه آثار، محصولات و رویدادها ضلع دیگری از روند تنبیه را ایجاد نمایند.
 
به نظر می سد فضای ایجاد برای تنبیه رژیم صهیونیستی در این نوبت این فضا را ایجاد نموده و می تواند روند تنبیه نظامی و دفاعی با قرین و تکمیل شدن سایر اضلاع یک مجازات کم نظیر و تاثیرگذار علیه اسرائیل با همراهی و حمایت اکثریت مردم و نخبگان جهان را شاهد باشیم.
 
حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد
ارسال نظرات