۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۷۶۲۵۲۴
حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور:

قوه قضاییه در هر نقطه که لازم باشد در کمک به دولت حضور فعال خواهد داشت

قوه قضاییه در هر نقطه که لازم باشد در کمک به دولت حضور فعال خواهد داشت
رئیس قوه قضاییه در مراسم تحلیف رئیس جمهور اسلامی ایران گفت: قوه‌قضائیه هرجا لازم باشد در کمک به دولت حضوری فعال خواهد داشت.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه عصر امروز (سه‌شنبه، ۹ مرداد) در آیین تحلیف رئیس جمهور که در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: یاد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام رضوان الله تعالی علیه و شهدای گرانقدر و شهید بزرگوار و عالی مقام سپهبد عزیز شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین؛ یاد شهدای خدمت و رئیس جمهور شهیدمان آیت الله رئیسی و همراهان ایشان را گرامی می‌دارم و از خداوند متعال علو درجات برای همه شهدا و امام شهدا مسئلت دارم.

وی افزود: خدا را سپاسگزاریم در شرایطی که مردم ایران اسلامی در غم و اندوه از دست دادن رئیس جمهور محبوب خود بودند و بدخواهان و معاندین به فتنه‌گری خود می‌افزودند؛ انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در کمال آرامش و امنیت و رقابت و سلامت برگزار شد و مردم در پانزدهم تیر ماه ۱۴۰۳ آقای دکتر مسعود پزشکیان را به عنوان رئیس جمهور برگزیدند.

رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: این انتخاب در روز یکشنبه ۷ مرداد ۴۰۳ در مراسم رسمی توسط مقام معظم رهبری تنفیذ و رئیس‌جمهور به‌عنوان عالی‌ترین مقام رسمی کشور پس از مقام رهبری مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه جز در اموری که مربوط به رهبری است، عهده‌دار شدند.

وی ادامه داد: امروز رئیس‌جمهور محترم طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی با حضور رئیس قوه قضاییه و اعضای محترم شورای نگهبان در پیشگاه قرآن کریم و برابر نمایندگان ملت شریف ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنند که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی کشور باشند و همه استعداد و صلاحیت‌های خود را در انجام مسئولیت‌هایی که بر عهده گرفته‌اند، به کار گیرند و خود را وقف خدمت به مردم، اعتلای کشور، ترویج دین و اخلاق، پشتیبانی از حق و گسترش عدالت نموده و از هرگونه خودکامگی پرهیز نمایند و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوق که قانون اساسی برای ملت شناخته است، حمایت کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه عنوان کرد: در حراست از مرزها استقلال سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کشور از هیچ اقدامی دریغ نورزند و با استعانت از خداوند متعال و پیروی از پیامبر عظیم الشأن اسلام و ائمه اطهار علیهم السلام از قدرتی که مردم به عنوان امانتی مقدس به رئیس‌جمهور سپرده‌اند همچون امینی پارسا و فداکار نگاهداری و به منتخب پس از خود بسپارند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور محترم از ایام انتخابات تا به امروز بارها و بارها تکرار کرده‌اند که به تاسی از فرمایشات امیرالمومنین علی علیه السلام این قدرت را امانت می‌دانند و نه طعمه. همچنین؛ همه حم خود را در تحقق عدالت و پیشرفت و تعالی کشور به کار خواهند برد.

رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: اینجانب ضمن تبریک مجدد به رئیس جمهور محترم آقای دکتر پزشکیان از خداوند قادر متعال توفیق ایشان را در تحقق مسئولیت سنگین خواستارم و همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند؛ قوه قضاییه در هر نقطه که لازم باشد در کمک به دولت حضور فعال خواهد داشت و در مسائل اولویت‌دار کشور از جمله مسائل اقتصادی در کنار دولت خواهد بود.

وی افزود: در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همه حضار و میهمانان گرانقدر و درخواست علو درجات برای همه شهدای عزیز و طول عمر با عزت و با برکت برای رهبر معظم انقلاب اسلامی کلام خود را به پایان می‌برم.

ارسال نظرات