۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۷۶۲۴۷۳
رئیس جمهور در دیدار «امامعلی رحمان»:

باید برای کمرنگ کردن مرزهای سیاسی تلاش کنیم

باید برای کمرنگ کردن مرزهای سیاسی تلاش کنیم
پزشکیان در دیدار رئیس‌جمهور تاجیکستان با بیان اینکه باید تلاش کنیم مرزهای سیاسی را کمرنگ و همکاری‌ها و مناسبات را پررنگ کنیم، گفت: دیدار و تعامل با شما برای ما متفاوت و گفت‌وگو با زبان مشترک بسیار شیرین و دوست‌داشتنی است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مسعود پزشکیان صبح امروز سه‌شنبه در دیدار «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان که به‌منظور شرکت در آیین تحلیف چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری به ایران سفر کرده است، با تشکر از سفر وی به تهران، این حضور را نشانه‌ای از عمق دوستی، صمیمیت و نزدیکی‌های دو ملت دانست و تصریح کرد: تاجیکستان کشور هم‌زبان ماست و  امیدوارم باتکیه‌بر این وجه اشتراک بتوانیم همکاری‌های متقابل را در عرصه‌های مختلف گسترش دهیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید تلاش کنیم مرزهای سیاسی را کم‌رنگ و همکاری‌ها و مناسبات را پررنگ کنیم، افزود: دیدار و تعامل با شما برای ما متفاوت و گفت‌وگو با زبان مشترک بسیار شیرین و دوست‌داشتنی است و باید از این بستر و ظرفیت‌های متنوع موجود برای تأمین منافع متقابل بهره بگیریم.

«امامعلی رحمان» نیز در این دیدار ایران را شریک و دوستی بسیار مهم برای ایران توصیف کرد و اظهار داشت: ایران و تاجیکستان میراث‌دار مشترک تمدن و فرهنگی باستانی و درخشان هستند که نوروز فقط یکی از جلوه‌های زیبای آن است.

رئیس‌جمهور تاجیکستان با بیان اینکه ایران با وجود تحریم‌های گسترده پیشرفت‌های چشمگیری داشته است، گفت: پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران برای ما نیز مایه افتخار است و علاقمندیم در زمینه تبادل تجربیات و توانمندی‌های دو کشور با هم همکاری داشته باشیم. همچنین ایران و تاجیکستان چالش‌ها و مسائل مشترکی به‌خصوص در مورد وضعیت افغانستان به‌عنوان یکی دیگر از اعضای حوزه تمدنی کشورهای فارسی‌زبان دارند که باید با همکاری یکدیگر به برقراری ثبات و امنیت کامل در این کشور کمک کنند.

ارسال نظرات